بهتر است محتوای نمایش داده شده برای کاربر در این صفحه شخصی سازی شود. شرکت طراحی سایت در مشهد اگر کاربر با صفحه 404 مواجه شد (یعنی صفحه ای که وجود ندارد)، بهتر است چند لینک به کاربر نشان داده شود تا سریعا به صفحه مورد نظر برسد. به عنوان مثال، می توانید نوار جستجو و صفحه اصلی سایت خود را سفارشی کنید تا کار را برای کاربر آسان تر کنید.

10. صفحه ای با راهنمای استفاده از سایت یا راهنمای خرید
گاهی اوقات کاربرانی که با اینترنت یا وبگردی آشنایی ندارند ممکن است وارد وب سایت شما شوند. در این صورت درصد زیادی از افراد نمی توانند از وب سایت شما و بهترین امکانات آن استفاده کنند. یا ممکن است بسیاری از مشتریان برای خرید از وب سایت شما مشکل داشته باشند و نتوانند خرید را به طور کامل انجام دهند. این عوامل می توانند بر ترافیک و فروش وب سایت شما تأثیر بگذارند.
کاری که می توانید انجام دهید این است که یک راهنما برای سایت خود در صفحه شخصی خود بنویسید. به عنوان مثال، ما صفحه ای به نام راهنمای خرید داریم که در آن کاربر می تواند نحوه خرید از سایت را یاد بگیرد. با این حال سعی کرده ایم فرآیند خرید را بسیار آسان کنیم و این صفحه را بیشتر برای کاربرانی که با خرید آنلاین آشنایی ندارند طراحی کرده ایم.
چرا یک سایت باید این صفحات مهم را داشته باشد؟
در قسمت بالا 10 صفحه مهم سایت را شرح دادم. هر کدام از این صفحات معنای خاص خود را دارند و هدف کلی از ایجاد آنها راحتی کاربران است، یعنی تمام این صفحاتی که ایجاد می کنیم برای کاربران در نظر گرفته شده است تا بتوانند راحتتر از سایت و امکانات آن استفاده کنند. البته راحتی کاربر تنها دلیل ایجاد این صفحات نیست. دلایل مهم دیگری نیز وجود دارد.
ساخت تعداد زیادی از این صفحات می تواند راه زیادی را به سمت افزایش فروش شما انجام دهد. به عنوان مثال، اگر مشکلی در روند خرید مشتری در سایت شما وجود داشته باشد و صفحه تماس یا راهنمای خرید در سایت خود نداشته باشید، کاربر نمی تواند این مشکل را به شما گزارش دهد تا مشکل خود را برطرف کنید. به همین دلیل است که امکان خروج از سایت وجود دارد، دیگران خرید خود را انجام می دهند. همچنین ساخت برخی از این صفحات در نهایت باعث بهبود سئوی سایت می شود.
توسعه صفحه در وردپرس
از آنجایی که اکثر وب سایت ها بر اساس وردپرس ساخته می شوند، به طور خلاصه نحوه ایجاد صفحه در وردپرس را توضیح خواهم داد. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، برای ایجاد یک تب جدید، می‌توانید از منوی سمت راست روی «Tabs» کلیک کنید و از بالا روی «Add New» کلیک کنید تا یک تب جدید ایجاد شود. بهتر است صفحاتی مانند درباره ما، تماس با ما، قوانین و مقررات و غیره را در برگه ایجاد کنید.
با ایجاد یک صفحه در وردپرس، می توانید آن را در بخش پست و بخش تب ایجاد کنید. به طور کلی مطالبی که ثابت هستند، یعنی قابل تغییر نیستند، بهتر است در قسمت تب انجام دهید.
صفحات اصلی یک وب سایت را می توان از این عناصر تشکیل داد. بله، این صفحات رایج هستند و همانطور که در قسمت قبل گفتم، لازم نیست همه آنها را به سبک وب سایت بسازید، بلکه برای ایجاد صفحاتی مانند ما، تماس با ما، صفحه 404، صفحه نتایج و ... لازم نیست. . این برای هر وب سایت مهم است. امیدواریم مطالب این مقاله به شما در ساختن یک وب سایت بهتر کمک کند.
از دیگر صفحات مهم وب سایت می توان به صفحه خطای 404 اشاره کرد.ممکن است برخی از کاربران وب سایت شما آدرس یکی از صفحات شما را اشتباه وارد کرده باشند یا اینکه قبلاً صفحه ای ایجاد کرده اید و سپس آن را حذف کرده اید. کاربر به این صفحه دسترسی پیدا کرده است. در هر دو مورد، کاربر یک هدر "خطای 404" را در صفحه ای که دانلود کرده است می بیند، به این معنی که صفحه در سایت شما وجود ندارد یا خودتان آن را حذف کرده اید. البته تعداد این صفحات نباید افزایش یابد، زیرا این کار به سئوی سایت شما آسیب می رساند.
اما بهتر است محتوایی که در این صفحه به کاربر نشان داده می شود شخصی سازی شود. این بدان معناست که وقتی کاربر با صفحه 404 مواجه می شود (یعنی وجود ندارد)، بهتر است چندین لینک به کاربر نشان داده شود تا بتواند سریعتر به صفحه مورد نظر برسد. به عنوان مثال، می توانید کادر جستجو و همچنین صفحه اصلی وب سایت خود را تنظیم کنید تا کار را برای کاربر راحت تر کنید.