همانطور که قبلاً گفتیم، یک وب سایت خوب حاوی شرکت طراحی سایت در مشهد عناصر عمومی است. اما این سایت ها بسته به نوع عملکرد متفاوت هستند. همچنین مخاطبان وب سایت با یکدیگر متفاوت هستند. بنابراین، این یک وب سایت عالی است که امکانات مناسبی برای جامعه هدف خود دارد. به عبارت دیگر، هر آنچه که یک مخاطب در مورد یک موضوع در یک صنعت خاص نیاز دارد در این سایت موجود است. یعنی اگر موضوع وب سایت شما آهنگسازی گیتار است، همه چیز درباره گیتار و لوازم جانبی گیتار تا حد امکان در یک وب سایت قرار گیرد و مخاطب برای یافتن محتوا مجبور به ترک وب سایت نشود.

دامنه مناسب را انتخاب کنید
یکی از مواردی که در طراحی سایت باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید، انتخاب نام است. نام دامنه و پسوند دامنه عواملی هستند که باید به دقت مورد توجه قرار گیرند. زیرا نام دامنه نام برند شماست و اگر این نام خوب و مناسب نباشد، برندسازی برای شما بسیار سخت می شود. نام دامنه برای تایپ آسان باید واضح و کوتاه باشد. بهتر است نام دامنه مربوط به صنعت شما باشد.
اما اگر نه، خوب است. زیرا با ایجاد حس تعجب در افراد در ذهن می ماند. به عنوان مثال، لوگوی اپل که به معنای اپل است هیچ ربطی به دنیای کامپیوتر ندارد. اما امروزه می توان گفت که این شرکت بهترین شرکت در این زمینه است. در مورد پسوند دامنه می توان گفت که بهترین پسوند دامنه دات کام است. منطقه بهتر برای سئو در ایران; اما به دلیل محدودیت هایی که در کشور ما وجود دارد، نمی توانیم از چند دستگاه استفاده کنیم. اما از افزونه های جهانی برای مهم ترین اهداف خود استفاده کنید.
سازگاری پاسخگو با تلفن همراه یا تبلت
یکی از مواردی که گوگل این روزها به آن توجه ویژه ای دارد بحث وب سایت های واکنش گرا است. ریسپانسیو به این معنی است که وقتی با تلفن همراه به یک وب سایت دسترسی پیدا می کنید، شکل وب سایت با توجه به اندازه صفحه نمایش گوشی تغییر می کند تا بتوانید از عملکردهای آن به بهترین و راحت ترین حالت استفاده کنید.
گوگل از آنجایی که هر روز تلاش می کند بهترین وب سایت ها را به مخاطبان و طرفداران خود ارائه دهد، توجه ویژه ای به راحتی و لذت مخاطبان خود دارد. بنابراین امروزه در طراحی وب، بحث در مورد صفحات وب واکنش گرا یا واکنشی یک موضوع استاندارد در طراحی وب است.
ساختار سیستماتیک سایت
یکی از ویژگی های یک وب سایت بسیار حرفه ای این است که در کمتر از 5 ثانیه متوجه می شوید که وب سایت بسیار دقیق طراحی شده است. به یک وب سایت خوب گفته می شود که در آن کاربر به راحتی می تواند بفهمد که وب سایت چه خدمات و نیازهایی را ارائه می دهد.
زمینه دیگری که در وب سایت های دانشگاهی مورد توجه قرار گرفته است، دشواری هدایت کاربران به اهداف از پیش تعریف شده است. یکی دو تا از بقیه محبوب ترند. زیرا آن لیست ها سودآورترین موضوع برای آن وب سایت هستند.
در کنار یک سایت خوب و مناسب می توان به لیست نقشه ها و دسته بندی های این سایت اشاره کرد. شما به راحتی می توانید آنچه را که نیاز دارید در وب سایت حرفه ای پیدا کنید. پشت صحنه وب سایت حرفه ای تمام تلاش خود را می کنند تا به این هدف بزرگ برسند که پیرمرد و کودک بتوانند به راحتی از امکانات این وب سایت استفاده کنند. تنها در این صورت است که ساختار سایت بسیار کاربرپسند می شود.
به روز رسانی وب سایت و تکنیک های تعمیر و نگهداری
یکی از ویژگی های یک وب سایت خوب و موفق، نگهداری و به روز رسانی فنی است. هر از چند گاهی هر سایتی از نظر فنی نیاز به تغییراتی در ساختار کد و ویژگی دارد و افراد پشت صحنه وب سایت های خوب و موفق سعی می کنند ساختار فنی عالی داشته باشند و این ساختار بر اساس آخرین استانداردهای جهانی سازماندهی شده است. علاوه بر این، آسایشی که هر از چند گاهی بسته به نیاز کاربر احساس می شود را نیز باید به ساختار وب سایت اضافه کرد. یک وب سایت خوب تمام تلاش خود را می کند تا تمام نیازهای ممکن مخاطبان هدف خود را برآورده کند.
همیشه حق با مشتری است!
کاربران یک وب سایت، مخاطبان و بازدیدکنندگان آن وب سایت هستند. یکی از مواردی که قبل از طراحی وب سایت باید به آن توجه ویژه داشت، مخاطبان آن وب سایت است. یک وب سایت خوب و موفق با توجه به شخصیت مخاطب طراحی می شود. همچنین طرح تولید محتوا با توجه به ویژگی های شخصیتی مخاطبان و نیازهای او طراحی شده است. عموما یک سایت موفق طبق سلیقه کاربر طراحی و نگهداری می شود و بالعکس سایت های ناموفق بر اساس سلیقه فرد یا گروه طراحی و نگهداری می شوند.
اگر می خواهید یک وب سایت خوب و موفق داشته باشید، به نیازهای مخاطبان هدف خود گوش دهید و به خوبی به آنها پاسخ دهید. ما تضمین می کنیم که در ادامه این مسیر موفق خواهید بود. برای مثال زدن یک سایت موفق باید دیجی کالا را معرفی کنیم.
این سایت در طول سالیان متمادی تنها پاسخگوی نیاز مخاطبان خود بوده است. در سال های گذشته افراد با ورود به سایت دیجی کالا اطلاعات و دانش لازم را کسب می کردند سپس به دلیل عدم اعتماد به سایت های اینترنتی و پرداخت آنلاین ترجیح می دادند در محل فیزیکی خرید کنند. با گذشت زمان، داستان تغییر کرد و دیجی کالا امروز به دیجی کالا تبدیل شد.
از اینکه تا پایان این مقاله با مجله محتوا همراه بودید متشکریم. امیدواریم مطالب و توصیه ها برای شما مفید، کاربردی و آموزنده باشد. اگر می‌خواهید مقالات مرتبط را از لینک‌های زیر بخوانید، می‌توانید اطلاعات مفید و آموزنده مرتبط با بازاریابی دیجیتال، سئو، بازاریابی محتوا، تولید محتوا و غیره را دریافت کنید.