سختی کلمه کلیدی در سئو چیست و چگونه آن را تشخیص دهیم؟
دشواری کلمات کلیدی یک معیار بسیار مهم در هنگام انجام تحقیق در مورد شرکت طراحی سایت در مشهد کلمات کلیدی و ایجاد استراتژی سئو شما است. این پارامتر تعیین می کند که چقدر تلاش، هزینه و زمان لازم است تا کلمه مورد نظر در صفحه اول گوگل به دست آید. دانستن این موضوع می تواند دید واقع بینانه و استراتژی مناسب تری به شما بدهد.
هر ابزار SEO روش خاص خود را برای محاسبه دشواری کلمات کلیدی دارد. بنابراین، در این مقاله نحوه کار با برخی از ابزارهای محبوب را بررسی خواهیم کرد. ما راهی گام به گام به شما نشان خواهیم داد تا بفهمید برای برنده شدن چه چیزی لازم است، و همچنین برخی از استراتژیهای مخفی برای ارزیابی رقابت کلمات کلیدی را فاش خواهیم کرد، که به شما تصویری فوقالعاده واضح از کارهایی که باید انجام دهید تا جلوتر بمانید ارائه میکنیم. رقابت. قد بلندتر باشید، پیشنهاد دهید.
سختی کلمه کلیدی چیست؟
دشواری کلمه کلیدی اصطلاحی است که نشان می دهد رتبه بندی وب سایت شما برای هر کلمه کلیدی چقدر دشوار خواهد بود. درک رقابت برای هر کلمه کلیدی به هدایت استراتژی SEO شما و پاسخ به سوالات زیر کمک می کند:
رقابت چطور می تواند این موضوع را داشته باشد؟
آیا شانسی برای رقابت با این کلمه کلیدی دارم؟
آیا باید از منابع خودم برای رتبه بندی این کلمه کلیدی استفاده کنم یا در جای دیگری استفاده کنم؟
ابزارهای سئو معمولاً مقداری دشواری کلمات کلیدی را نشان می دهند و همه عوامل رقابتی را در نظر نمی گیرند. با این حال، معمولاً میتوانید با استفاده از فاکتورهای زیر برآورد دقیقی از دشواری کلمه کلیدی بدست آورید.
URL فعال
قدرت دامنه
اعتبار URL
قابلیت اطمینان دامنه
تعداد بک لینک و دامنه لینکر
زمان لازم برای دستیابی به نتایج
محبوبیت کلمه کلیدی
کیفیت محتوا مورد نیاز است
هدف جستجوی کاربر
ابزار اندازه گیری کلمات کلیدی
هر ابزار سئو روش خاص خود را برای محاسبه دشواری کلمات کلیدی دارد، بنابراین بیایید با درک برآوردگرهای اصلی رقابت کلمات کلیدی و نحوه محاسبه آن شروع کنیم.
عارف
من راش هستم
KWFINDER
MOZ
ابزارهای دیگر
اهرفس
Ahrefs یک ابزار محبوب سئو است که به متخصصان سئو کمک می کند تا با استفاده از اطلاعات ارزشمندی که ارائه می دهد، استراتژی های سئو خوبی داشته باشند.
Ahrefs دارای بزرگترین پایگاه داده کلمات کلیدی در وب با بیش از 7.4 میلیارد کلمه کلیدی (از بیش از 170 کشور) و در حال رشد است. KD اصطلاحی است که Ahrefs برای نشانگر دشواری کلمه کلیدی استفاده می کند تا به شما کمک کند تا بفهمید یک کلمه کلیدی یا عبارت جستجو چقدر رقابتی است. KD رقابت یک کلمه کلیدی را در مقیاس 1 تا 100 اندازه گیری می کند. دشواری کلمه کلیدی اساساً به شما می گوید که صفحه هدف شما باید چند دامنه ارجاع دهنده برای آن کلمه کلیدی رتبه بندی کند.
مزایای
Ahrefs KD معیار مورد علاقه ما برای شروع فرآیند درک دشواری کلمات کلیدی است.
KD Ahref دقیق ترین نمره دشواری کلمه کلیدی است که ما استفاده کرده ایم.
مشکلات
Ahrefs KD از معیارهای سئو داخلی برای تعیین دشواری کلمات کلیدی استفاده نمی کند.
Ahrefs KD برای بسیاری از KD ها صفر را نشان می دهد که ما معتقدیم یک باگ است.
SEMRush
امتیاز دشواری کلمه کلیدی SEMrush پیش بینی می کند که رتبه بندی یک کلمه کلیدی از یک صفحه جدید در وب سایت شما چقدر دشوار خواهد بود. مانند Ahrefs، امتیاز آن در مقیاس 1-100 است
MOZ
Moz قبلا یک ابزار محبوب سئو بود، اما اکنون تعداد کاربران در حال کاهش است زیرا موتور جستجو سریع نیست و پایگاه داده حاوی وب سایت های کمی است.
Moz دارای ابزارهایی مانند Ahrefs و SEM Rush است. ویژگی هایی مانند دیدن بک لینک های صفحه شما، دریافت اطلاعات در مورد کلمات کلیدی و حجم جستجو.
فواید
آنها یک ابزار مرورگر خوب به نام Moz Bar دارند که به شما امکان می دهد سایت ها را در نتایج جستجو مرور کنید.
ضعف
این مال شماست
تجزیه و تحلیل بک لینک دقیق نیست و خزنده های آن لینک های زیادی را از دست می دهند.
ابزارهای دیگر برای سنجش رقابت کلمات کلیدی
I-Google Keyword Planner
SEOBook.com
KVFinder.com
SERPS.com
Alexa.com
Wordstream.com
Keywordtool.io
رقابت کلمات کلیدی را چگونه ارزیابی می کنید؟
اگر یافته های بالا را مقایسه کنید، می بینید که هر ابزار اعداد کاملا متفاوت (و حتی حجم جستجو) را نشان می دهد. بنابراین، برای کاهش خطای تخمین، روی معیار دشواری کلمه کلیدی تمرکز می کنیم. ابتدا ابزارها را بررسی می کنیم و سپس یک بررسی دستی برای درک بهتر آنها انجام می دهیم.
معیارهای دشواری کلمه کلیدی
شماره ای که دستگاه به ما نشان می دهد
دکتر
UR
تعداد صفحات ایندکس شده توسط گوگل
مجموع نتایج شامل کلمه کلیدی در عنوان
تعداد نتایجی که کلمه کلیدی در URL دارند.
سیگنال رقابت کم
نگاهی به تاریخچه نتایج SARP
سختی پایه کلمه کلیدی
مرحله 1: کلمه عدد دشواری را پیدا کنید
دشواری کلمه کلیدی (KD) تخمین می زند که رتبه آن کلمه کلیدی در صفحه اول گوگل چقدر دشوار خواهد بود. از ابزار بررسی KD خود استفاده کنید. هر چه بیشتر این کار را انجام دهید (با همان ابزار)، مشکلات نسبی بیشتری متوجه خواهید شد.
مرحله 2: رتبه بندی دامنه (DR) را بررسی کنید.
رتبه دامنه (DR) معیار Ahrefs از "آگاهی بک لینک" سایت شما (یا سایت رقیب شما) در مقایسه با سایت های دیگر در پایگاه داده آنها است. DR در مقیاس 1-100 با مقیاس متغیر است و تعداد آن بر اساس تعداد و کیفیت بک لینک های ذکر شده است.
از گزارش خلاصه SERP برای مقایسه سریع وب سایت هایی که بهترین عملکرد را دارند استفاده کنید.
مرحله 3: UR را مشاهده کنید
UR نشان دهنده قدرت نمایه بک لینک URL هدف است. اتصالات داخلی و خارجی بر این معیار تأثیر می گذارد. این معیار یک راه عالی برای فهمیدن تعداد دامنه های ارجاع دهنده (لینک های منحصر به فرد) است که باید به مقاله خود بفرستید تا شانس حضور در صفحه اول گوگل را داشته باشید. بک لینک ها یکی از گران ترین بخش های سئو هستند. بنابراین بدانید که این بخش بسیار مهمی از برنامه ریزی استراتژی سئوی شما است.
از نمای کلی SERP برای مشاهده UR (و RD) هر URL رتبه بندی شده استفاده کنید.
مرحله 4: تعداد صفحات فهرست را برای کلمه کلیدی بررسی کنید.
برای جستجو و مشاهده نتایج نشان داده شده از کلمات کلیدی زیر استفاده کنید:
تا لحظه نگارش این مقاله، 14 میلیون نتیجه جستجو در فهرست گوگل مربوط به کلمه کلیدی "SEO" وجود دارد.