اصول سئو
(Search Engine Optimization) یا سئو به معنای بهینه سازی شرکت طراحی وب سایت در مشهد سایت برای موتورهای جستجو بر اساس فاکتورهایی است که گوگل تعیین می کند.
اگر به تازگی وب سایت خود را راه اندازی کرده اید، پس باید بدانید که برای کسب رتبه بالاتر در نتایج موتورهای جستجو، برای افزایش بازدید وب سایت و جذب مشتری، باید سئو سایت خود را انجام دهید.
شما می توانید از دو راه برای بهبود سایت خود استفاده کنید، راه اول این است که بهترین شرکت سئو را برای کار در وب سایت خود استخدام کنید و راه دوم یادگیری اصول سئو و اصلاح خطاهای سایت است!
اگر کار مهمی راه اندازی کرده اید بهتر است گزینه دوم را انتخاب نکنید زیرا می توانید با اشتباهات مختلف تاثیر زیادی روی سایت خود بگذارید.
سئو از سه بخش تشکیل شده است
سئوی داخلی شامل: تجزیه و تحلیل رقبا، تعیین کلمه کلیدی، ایجاد محتوا، لینک سازی داخلی، تعیین استراتژی محتوا، برچسب گذاری و غیره است.
سئوی خارجی شامل: لینک های خارجی، گزارش های تبلیغاتی، فعالیت رسانه های اجتماعی و تجزیه و تحلیل است.
تکنیک های سئو عبارتند از: بهبود سرعت سایت، کدنویسی بر اساس اصول استاندارد، استفاده از مراحل اولیه و کاربردی سئو در طراحی و ....
در مقاله زیر یکی از مهم ترین روش های سئو داخلی (تولید محتوا) و اجرای اصول سئو برای تولید محتوا را توضیح خواهیم داد.
محتوای سئو چیست؟
اولین قدم برای ایجاد محتوای مفید و کاربردی این است که فعالیت سایت و تمام اهداف خود را به وضوح تعریف کنید تا دقیقا بدانید که قرار است چه چیزی برای مخاطبان خود بنویسید.
محتوایی که تولید می کنید باید مستقیماً با موضوع اصلی کسب و کار شما مرتبط باشد، به این معنی که باید محصول، خدمات و برند شما را به طور دقیق ارائه کند.
علاوه بر این، محتوای سئو باید به گونه ای جامع و کامل باشد که تمامی نیازهای کاربر را پوشش دهد.
یعنی مخاطب با خواندن مطالب شما می تواند تمام اطلاعاتی را که می خواهد به دست بیاورد و پاسخ تمام سوالات خود را بیابد. در این صورت ماندگاری کاربر در صفحه شما افزایش می یابد و از طرفی رضایت کاربر باعث می شود گوگل رتبه سایت شما را بالاتر ببرد.
اگر در حال تولید محتوای سئو هستید به عنوان یک نکته مهم باید بدانید که متن شما هرگز نباید تکرار شود زیرا موتورهای جستجوگر گوگل آن را می بینند و آن را جریمه می کنند که منجر به کاهش رتبه صفحه و از دست دادن کاربران می شود.
قوانین سئو در تولید محتوا
برای تولید محتوای پایه و افزایش رتبه سایت در گوگل باید قوانین سئو را به درستی پیاده سازی کرد.در این قسمت از مقاله مهمترین قوانین سئو برای تولید محتوا را گردآوری کرده ایم.
1. یک عنوان مرتبط ایجاد کنید
عنوان باید توضیحی کوتاه و مختصر از موضوع شما باشد.
به گونه ای که کاربر مجبور می شود روی آن کلیک کند و با خواندن متن شما را بخواند، در ضمن باید کلیدواژه اصلی را در عنوان خود بنویسید زیرا به شما کمک می کند امتیاز بیشتری در آن عبارت کسب کنید.
2. تگ H1 را مشخص کرده و کلمه کلیدی را در آن تایپ کنید
تگ H1 از نظر موتورهای جستجو بسیار مهم است، شما باید در هر محتوا فقط یک بار این تگ را ایجاد کنید و باید حاوی کلمه کلیدی شما باشد، البته ناگفته نماند که قرار دادن کلمه کلیدی خود در تگ های H2 و H3 به افزایش رتبه وب سایت شما کمک می کند. آهسته. تدریجی
3. طول محتوای سئو
برای نوشتن محتوای کامل و مفید، هر چه محتوای شما طولانی تر باشد، برای گوگل بهتر است، زیرا به راحتی می توانید اطلاعات بیشتری در مورد اهداف و اصطلاحات اصلی مرتبط با وب سایت خود در اختیار کاربران خود قرار دهید که در این صورت دیگر نیازی به پاسخگویی ندارند. سوالات شما از شرکت کنندگان محتوای شما باید بین 1000 تا 2000 کلمه باشد، زیرا خواندن یک متن طولانی مدت زمان صرف شده توسط کاربر در صفحه شما را افزایش می دهد و گوگل به این نتیجه می رسد که سایت شما معتبر است و در نتیجه رتبه شما را افزایش می دهد.
4. مطالب را کپی و کپی کنید
اگر می خواهید یک پست جدید و پربار بنویسید و دیگران را به حساب خود جذب کنید، بهتر است به فکر کپی کردن محتوای سایت رقابتی خود نباشید زیرا این کار نه تنها به شما کمک نمی کند، بلکه تاثیر منفی نیز بر شما خواهد داشت. سایت.
5. تصاویر در محتوای SEO
بهتر است از تصاویر مرتبط و بهینه شده با تگ ALT در محتوای متنی خود استفاده کنید، سپس آنها را بنویسید و فراموش نکنید که کلمه کلیدی اصلی را درج کنید.
سئو محتوای متمرکز بر کلمات کلیدی
هنگام ایجاد محتوای سئو، باید به کلمه کلیدی هدفمند توجه کنیم زیرا برای ارتقای وب سایت بسیار موثر است.
شما باید کلمه کلیدی مورد نظر خود را با توجه به موضوع مقاله خود انتخاب کنید. این به این معنی است که از کلمه ای استفاده نکنید که ربطی به وب سایت کسب و کار شما ندارد.
پیشنهاد می کنیم ابتدا لیستی از کلمات کلیدی خاص ایجاد کنید.
برای داشتن یک کلمه کلیدی هدفمند، بهتر است خود را به جای کاربران خود قرار دهید، مثلاً فرض کنید پیتزا فروشی دارید، در این صورت هیچ کاربری از کلمه پیتزا یا فست فود برای یافتن وب سایت شما استفاده نمی کند، زیرا از آن. کاربری که فقط قصد خرید پیتزا را دارد با کلماتی مانند پیتزای گیاهی، پیتزای قارچ و گوشتی، پیتزا غذا، رستوران هایی را جستجو می کند که در این منطقه سرو می کنند. بنابراین اکنون شما به درستی یاد گرفته اید که چگونه کلمات کلیدی مرتبط با صنعت خود را از دیدگاه مشتریان خود تولید کنید.
راه دیگر برای یافتن یک کلمه کلیدی هدفمند از طریق تجزیه و تحلیل رقبا است که نشان می دهد کدام کلمه کلیدی موفق به کسب رتبه بالاتر می شوند. همچنین می توانید شانس خود را با این کلمه کلیدی برای بهبود و رقابت با آنها امتحان کنید.