آموزش سیگنال اجتماعی: قبلا در آموزش سئو خارجی گفته شد که یکی شرکت طراحی وب سایت در مشهد از مهم ترین عوامل افزایش رتبه سئو سایت، فعالیت در شبکه های اجتماعی (سیگنال اجتماعی) و افزایش محبوبیت سایت است. گفته شده است که گوگل برای محبوبیت سایت ها در وب و بین کاربران اهمیت زیادی قائل است و یکی از راه های تحلیل محبوبیت سایت، سنجش شبکه های اجتماعی سایت در دنیای مجازی است.

اما این اندازه گیری چگونه و بر اساس چه جنبه هایی انجام می شود؟ برای افزایش محبوبیت خود در شبکه های اجتماعی چه کنیم؟ از چه ترفندهایی می توان برای بهبود تکنیک های سیگنال دهی اجتماعی استفاده کرد؟
در ادامه به این سوالات پاسخ خواهیم داد و در نهایت نحوه ارائه به عموم را به شما آموزش خواهیم داد.
نماد اجتماعی چیست؟
سیگنال های اجتماعی یا سیگنال های اجتماعی به ارتباط مخاطبان شما با شما در شبکه های اجتماعی و رفتار آنها نسبت به شما اشاره دارد.
مخاطبان قدرت انجام بسیاری از اقدامات مهم در رسانه های اجتماعی را دارند. این اقدامات شامل موارد زیر است:
سوار شو
انتقاد
اظهار نظر یا ایجاد نظر (نظر)
لمس کنید یا به اشتراک بگذارید
البته سایر اقدامات در شبکه های اجتماعی توسط کاربر قابل انجام است مانند گزارش صفحه به عنوان هرزنامه یا حذف لیست مشترکین و ....
اما موارد مهم در سیگنال اجتماعی سئو گوگل مواردی است که در بالا ذکر شد.
چرا Social Signal ایجاد شد؟
تا سال 2012، مهم ترین عامل گوگل در اندازه گیری محبوبیت یک سایت، تجزیه و تحلیل لینک هایی بود که در آن سایت به پایان می رسید. اهمیت بک لینک مدیران سایت را به سمت سئو کلاه سیاه و لینک سازی مصنوعی سوق داده است و نتایج گوگل مملو از سایت های تبلیغاتی است که با استفاده از لینک سازی مصنوعی به نتایج بسیار خوبی دست یافته اند.
این مشکل برای کاربران بسیار آزاردهنده بوده است. بنابراین، مدیران گوگل تصمیم گرفتند ارزش لینک ها را کاهش دهند و این کاهش عدم اطمینان را در الگوریتم های مدرن خود اعمال کردند. با این حال، قطعاً باید جایگزین مناسبی برای پیوندها در نظر گرفته شود.
انتخاب مدیران گوگل برای این موضوع سیگنال های اجتماعی بوده است. در آن زمان شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک به تازگی در بین مردم محبوب شده بودند که به خوبی می توانست میزان محبوبیت یک سایت را در بین مخاطبانش بسنجد.
گوگل با استفاده از سیگنال های اجتماعی، به طور مستقیم اعتماد و محبوبیت کاربران را در سایت ها اندازه گیری می کند و علاوه بر این، به طور منظم محبوبیت پست های آن شبکه را در بین مخاطبان (با استفاده از تعداد اشتراک پست ها) تجزیه و تحلیل می کند.
حال سوال این است که کدام شبکه های اجتماعی و چگونه سیگنال اجتماعی را اندازه گیری کنیم؟ کدام شبکه ها تاثیر زیادی دارند و کدام یک تاثیر کمی دارند؟
کدام شبکه ها برای Social Signal مناسب هستند؟
تعداد شبکه های اجتماعی می تواند بیش از 200 باشد و هر روز در حال افزایش هستند. اما کدام شبکه اجتماعی برای سئو وب سایت ما مفید است؟
قبل از پاسخ به این سوال، باید بدانیم که شاخص های اجتماعی چگونه و با چه معیارهایی اندازه گیری می شوند.
اگر مقالات آموزش لینک سازی را بخوانید، می گوید که هر لینک به طور مستقیم و غیر مستقیم برای سئو سایت مفید است. روش مستقیم به معنای مقداری است که از طریق لینک به صفحه شما منتقل می شود و توسط گوگل اندازه گیری می شود، در حالی که روش غیر مستقیم بازدیدی است که توسط مخاطب با لینک صفحه شما ثبت می شود.
به گفته moz، در Social Signal هم همینطور است. هر پستی که در یک شبکه اجتماعی آپلود می شود می تواند به طور مستقیم و غیرمستقیم برای سایت ارزشمند باشد.
روش مستقیم ارزشی است که گوگل برای لایک ها، نظرات و اشتراک گذاری های پست شما قائل است و آن را به سایت شما ارسال می کند و روش غیر مستقیم بازدیدهایی است که پست به سایت شما وارد می کند که باعث ایجاد ترافیک و در نتیجه افزایش سئو سایت می شود. سایت شما.
بر اساس عوامل فوق، اکنون می توانیم بفهمیم که کدام شبکه های اجتماعی می توانند از طریق سیگنال های اجتماعی برای سئو وب سایت مفید باشند.
اولین معیاری که در انتخاب شبکه اجتماعی خود باید در نظر بگیریم، حضور مخاطب در آن است. هرچه تعداد بازدیدکنندگان فعال بیشتر باشد، شانس دریافت بازدید از پست، لایک، نظر، اشتراک گذاری و بازدید از وب سایت بیشتر می شود.
از طرفی باید دید کدام شبکه های اجتماعی امکان قرار دادن لینک در نشریات را به ما می دهند.