الگوریتم تازگی محتوا (freshness) گوگل چیست؟
الگوریتم طراوت محتوا یک الگوریتم منحصربفرد است که گوگل توانسته ۳۵ درصد از نتایج جستجو را تغییر دهد. این موضوع آنقدر در دنیای وب سر و صدا ایجاد کرده که توجه بسیاری از کارشناسان سئو را به خود جلب کرده است. گوگل الگوریتم های مختلفی مانند الگوریتم مرغ مگس خوار را معرفی کرده است که هدف آنها بهبود نتایج است. الگوریتم طراوت یکی از الگوریتم های گوگل است که به کاربر اجازه می دهد تا محتوای دقیق مرتبط با موضوع مورد نظر خود را پیدا کند. اگر به دنبال نتایج یک مسابقه فوتبال هستید، خوشحال نمی شوید که وارد سایت شوید و نتایج بازی هفته گذشته را ببینید و از آن سایت خارج شوید. در واقع، الگوریتم تازگی محتوا، علف های هرز را از چمن سبز بیرون می کشد و اجازه نمی دهد محتوای بی معنی مانند علف های هرز در خاک گوگل رشد کند. همچنین این الگوریتم صاحبان سایت را مجبور می کند تا محتوای خود را به روز کنند و محتوای مفیدی را به کاربران خود نشان دهند. خوب، شاید بگویید، آیا این کار الگوریتم پاندا نبود؟ باید بگویم درست است که پاندا روی محتوا هم تاکید دارد. اما این دو با هم تفاوت هایی دارند. برای اطلاعات بیشتر در مورد این الگوریتم با web-design-mashhad-company من همراه باشید.
الگوریتم تازگی محتوا چیست؟
این الگوریتم جدیدترین مطالب را طبقه بندی می کند. اگر فروشگاه یا سایت خبری دارید، سایت شما باید با انواع محتوایی که روزانه تغییر می کند، از قیمت خودرو گرفته تا انواع اخبار، به روز باشد. تمرکز این الگوریتم بر تازگی محتوا است. هدف این الگوریتم جلب رضایت کاربرانی است که به دنبال محتوای جدید هستند. به طور کلی، برای درک اینکه کاربران شما به چه چیزهایی نیاز دارند و چگونه می توانید آن نیازها را برآورده کنید، می توانید از ابزار Google Analytics معرفی شده توسط خود گوگل استفاده کنید.
الگوریتم اخیر گوگل چگونه بر رتبه وب سایت تاثیر می گذارد؟
برای اینکه محتوای شما توسط الگوریتم به روز رسانی محتوای گوگل فعال شود، باید نکاتی را دنبال کنید که استفاده از سایت شما را آسان می کند و در عین حال توسط روبات های گوگل نیز مفید شناخته می شود. یکی از راههای کاربرپسند کردن سایت، پیروی از الگوریتم index-first است. در زیر به بررسی نکاتی می پردازیم که باید بدانید.
1. افزایش زمان کاربر در سایت
مدت زمانی که کاربران در سایت شما صرف می کنند برای گوگل اهمیت دارد. هر چه کاربران بیشتر در سایت شما بمانند، محتوای شما بیشتر با نیازهای آنها مرتبط است و گوگل این موضوع را درک می کند و بر رتبه سایت شما تاثیر می گذارد. اما به یاد داشته باشید، برای گوگل مهم است که کاربران زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند. مشکل حفظ کاربر در اولین بازدید کاربر از یک سایت متوقف نمی شود. به عبارت دیگر، اگر پس از چند ماه به روز رسانی کرده اید و کاربران همچنان مدت زمان مشخصی را در سایت شما صرف می کنند و بیشتر نمی مانند، به این معنی است که به روز رسانی شما چندان کارآمد نیست و گوگل این را می داند. البته گوگل برای رتبه بندی سایت ها از الگوریتم های دیگری مانند الگوریتم رقص گوگل استفاده می کند. البته افزایش این زمان به این معنی نیست که کاربران باید زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند. اگر کاربران در اولین بازدید از سایت شما 2 دقیقه وقت صرف کرده اند، پس از 3 ماه باید به 3 دقیقه نزدیکتر شوند. .
2. از سایت های محتوای جدید لینک دریافت کنید
برای گوگل مهم است که وب سایت هایی که به شما لینک می دهند به روز باشند. همانطور که می دانید، لینک دادن به سایت های دیگر به سایت شما امتیاز خوبی برای وب سایت شما است. اما بسیار مهم است که سایتی که به آن لینک می دهید اطلاعات به روز داشته باشد. تاثیر لینک دادن به وب سایت های به روز بیشتر از لینک دادن به وب سایت هایی با محتوای قدیمی است. این به اعتبار صفحه شما کمک زیادی می کند. اعتبار خط قرمز الگوریتم Eat است.
3. ایجاد اتصال مداوم
اگر سایت شما در حال ساخت بک لینک نیست، به عنوان شرکت طراحی سایت در مشهد مثال اگر تعداد زیادی بک لینک برای یک هفته دریافت می کنید و برای یک ماه هیچ بک لینکی دریافت نمی کنید، ممکن است گوگل فکر کند که از تکنیک های سئو سیاه استفاده می کنید اگر لینک شما را به عنوان هرزنامه شناسایی کنند. .
بهینه سازی سئو از طریق الگوریتم جدید گوگل
جدیدترین الگوریتم علاوه بر تاثیر بر روی رتبه سایت، بر سئو سایت نیز تاثیر می گذارد. اکنون با ما همراه باشید تا یاد بگیرید چگونه با استفاده از این الگوریتم سئو سایت خود را بهبود ببخشید.
1. محتوای به روز داشته باشید
مردم نیز چیزهای جدید را به چیزهای قدیمی ترجیح می دهند، گوگل جای آن را می گیرد. به راستی، چه چیزی بیشتر از محتوای تازه به رضایت گوگل با محتوای شما کمک می کند؟ صفحاتی با تعداد بازدید و توان عملیاتی بالا را در اولویت قرار دهید و سعی کنید آنها را با تغییرات مفید به روز کنید. به روز رسانی محتوای قدیمی وب سایت برای آخرین الگوریتم گوگل بسیار مهم است. محتوای تازه برای کاربران در وب سایت هایی با محتوایی مانند اخبار، ورزش، رویدادها و غیره بسیار مهم است و هرگز به وب سایتی که محتوای قدیمی در این زمینه ارائه می دهد توجه نمی کنند.
2. شبکه های اجتماعی
یکی از معیارهای الگوریتم تازگی محتوا، بررسی ترافیک دریافتی سایت از طریق شبکه های اجتماعی است. سعی کنید محتوای خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید یا با وارد کردن URL سایت خود در نمایه شبکه اجتماعی خود، ترافیک را از شبکه های اجتماعی دریافت کنید.
3. تاریخچه مقاله را حذف نکنید
یکی از راههای بررسی تازگی مطالب، تاریخ انتشار مقالات است. بنابراین، اگر می خواهید در صفحه نتایج گوگل رتبه خوبی کسب کنید، به جای حذف این تاریخ ها، محتوای خود را به روز کنید.
چگونه می توانید محتوای خود را به روز کنید؟
اکنون که اهمیت بهروزرسانی محتوا برای الگوریتم بهروزرسانی را میدانیم، باید نکاتی را در مورد نحوه بهروزرسانی محتوا به شما ارائه دهیم.
1. تجزیه و تحلیل گزارش ابزار گوگل
گاهی اوقات در ابزارهای تجزیه و تحلیل گوگل می بینیم که کلمات کلیدی مرتبط با یک مقاله دیگر ترافیک دریافت نمی کنند. بنابراین در اینجا می توانید با انجام تحقیقات کلیدواژه جدید، محتوای خود را به روز کنید.
ابزارهایی مانند Google Search Console و Google Analytics می توانند صفحات سایتی را به شما نشان دهند که ترافیک کمی دارند و نیاز به بهینه سازی و به روز رسانی دارند.
2. هر نوع محتوا را اضافه کنید
محتوای وب سایت شما محدود به مقالات نیست، بلکه شامل انواع لینک ها، تصاویر، اطلاعات، نظرات، فیلم ها و غیره می باشد. بنابراین وقتی می خواهید محتوای خود را به روز کنید، می توانید این موارد را مدیریت کنید.
3. کاربران را به اظهار نظر تشویق کنید
من می دانم که سخت است کاربران را وادار به ارسال اطلاعات در وب سایت ما کنیم. اما اگر میدانید یکی از راههایی که الگوریتم تازهسازی گوگل از بهروزرسانی وبسایت شما مطلع میشود، گذاشتن نظر است، قطعاً نظر خود را در این مورد تغییر خواهید داد.
4. تولید محتوای جدید
اگر مقاله ای در یک موضوع گسترده دارید، می توانید در مورد قسمت های مختلف آن موضوع محتوا تولید کنید و در ترکیب می توانید محتوای جامع و قدرتمندی را برای کاربر تهیه کنید. به عنوان مثال، اگر محتوای شما در مورد الگوریتم های گوگل است، می توانید در مورد هر الگوریتم مانند الگوریتم برت، الگوریتم کبوتر و ... به صورت جداگانه محتوا ایجاد کنید.