معرفی و تبلیغ یک کسب و کار و محصولات آن به مخاطبان تجاری زمان بر و دشوار است. به همین دلیل بسیاری از شرکت ها برای فعالیت های بازاریابی دیجیتال خود به آژانس های دیجیتال مارکتینگ مراجعه می کنند. آژانس های بازاریابی دیجیتال به شرکت ها در اجرای استراتژی های بازاریابی کمک می کنند. در این مقاله به این می پردازیم که آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست، چه خدماتی ارائه می دهد و شرکت دیجیتال مارکتینگ مشهد مزایای استفاده از این خدمات برای یک تجارت چیست. همچنین با ویژگی های آژانس های بازاریابی دیجیتال خوب آشنا می شویم.

آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟

"آژانس دیجیتال مارکتینگ" آژانسی است که نیازهای کسب و کارها را برای اجرای استراتژی های بازاریابی دیجیتال برآورده می کند. کسب و کارها برای فروش آنلاین محصولات و خدمات خود و افزایش فروش خود به بازاریابی دیجیتال و بازاریابی اینترنتی نیاز دارند و از آنجایی که ایجاد و اجرای استراتژی های دیجیتال مارکتینگ کاری زمان بر و دشوار است، مسئولیت اجرای این استراتژی ها را به آژانس های دیجیتال مارکتینگ واگذار می کنند.

آژانس های بازاریابی دیجیتال بر بازاریابی کسب و کارها و برندها و محصولات یا خدمات آنها در دنیای دیجیتال تمرکز می کنند. فعالیت این نمایندگی ها در جدول زیر قابل ذکر است.

آژانس دیجیتال مارکتینگ چه کاری انجام می دهد؟

به طور کلی، آژانس های بازاریابی دیجیتال سعی می کنند با استفاده از داده ها و تجزیه و تحلیل های خود کمپین های بازاریابی قدرتمند و موثری را برای کسب و کارها اجرا کنند. این کمپین های تبلیغاتی با هدف اطلاع رسانی و اطلاع رسانی به مخاطبان و جذب سرنخ ها و مشتریان جدید راه اندازی می شوند. آژانس های بازاریابی دیجیتال با مشتریان خود برای تعریف اهداف تجاری و شناسایی نیازهای آنها کار می کنند تا کمپین های بازاریابی برای افزایش سود شرکت ایجاد کنند.

اعضای تیم آژانس بازاریابی دیجیتال متخصصانی هستند که هر کدام به بخشی از استراتژی های بازاریابی دیجیتال تسلط دارند. این متخصصان مسئول برنامه ریزی و سازماندهی جلسات منظم ماهانه یا چند ماهه با شرکت ها برای به دست آوردن اطلاعات لازم در مورد اهداف تجاری جدید هستند. این افراد سپس با تیم خود برای طراحی بهترین استراتژی بازاریابی برای آن شرکت همکاری می کنند. پس از طراحی استراتژی ها، کمپین های تبلیغاتی بر اساس آن ها اجرا می شوند تا به نتایج مطلوب دست یابند.

در خاتمه، خدمات کلی آژانس دیجیتال مارکتینگ را می توان در زیر فهرست کرد.

پیاده سازی و مدیریت مستمر کمپین های بازاریابی از ابتدا تا انتها

مدیریت و بهینه سازی وب سایت ها برای موتورهای جستجو

تجزیه و تحلیل عملکرد وب سایت و ایجاد تغییرات برای بهبود عملکرد وب سایت

بهبود تجربه کاربری از وب سایت یا کمپین ها

شناسایی و رفع خرابی لینک های وب سایت

تحقیق و یادگیری مستمر برای اطلاع از بازاریابی و روندها یا پیشرفت های جدید در صنعت

طراحی تصاویر کمپین بازاریابی

اجرای کمپین های بازاریابی در شبکه های اجتماعی

بازاریابی ویدئویی اجرای کمپین ها

راه های جدیدی برای افزایش تعداد بینندگان علاقه مند پیدا کنید

بهینه سازی کمپین های بازاریابی و تبلیغات برای کاربران موبایل

برای آموزش و اطلاع رسانی به مخاطبان هدف، محتوای با کیفیت ایجاد کنید.

اجرای کمپین های ایمیل مارکتینگ

آژانس های دیجیتال مارکتینگ چه خدماتی ارائه می دهند؟

همانطور که گفتیم، آژانس های دیجیتال مارکتینگ در شناسایی آخرین روندها و اخبار بازاریابی و استفاده از بهترین ابزارها و استراتژی ها برای کمک به کسب و کارها برای پیشی گرفتن از رقبا تخصص دارند. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌ها برای مدیریت کمپین‌های بازاریابی و افزایش دیده شدن برند به صورت آنلاین به آژانس‌های بازاریابی دیجیتال متکی هستند.

خدمات ارائه شده توسط آژانس های دیجیتال مارکتینگ را می توان در لیست زیر دسته بندی کرد.

شناسایی، طراحی و اجرای استراتژی های بازاریابی موثر: آژانس های بازاریابی دیجیتال با مشتریان خود برای طراحی و اجرای استراتژی های بازاریابی سفارشی برای کسب و کار خود کار می کنند. انتخاب استراتژی بازاریابی مناسب به کسب و کارها کمک می کند تا به بهترین بازگشت سرمایه (ROI) دست یابند.

پیگیری و نظارت بر پیشرفت کمپین و ارائه گزارش های جامع: آژانس های دیجیتال مارکتینگ به طور مداوم پیشرفت کمپین های بازاریابی مشتریان خود را رصد می کنند و گزارش های جامع و جامعی از پیشرفت و نتایج کمپین های بازاریابی ارائه می دهند.

ارزیابی نتایج کمپین بازاریابی: آژانس های بازاریابی دیجیتال نتایج به دست آمده از اجرای استراتژی های بازاریابی و تبلیغاتی مشتریان خود را ارزیابی و تجزیه و تحلیل می کنند تا سودآورترین اقدامات را تعیین کنند.

افزایش تعداد مخاطبان علاقه مند و فروش: به طور کلی هدف اصلی آژانس های دیجیتال مارکتینگ افزایش ترافیک وب سایت و افزایش تعداد مخاطبان بالقوه و فروش کسب و کار با ایجاد و اجرای کمپین های بازاریابی خلاقانه و موثر است.

آژانس های بازاریابی دیجیتال اغلب مکمل تیم های فروش شرکت ها هستند. این آژانس‌ها حساب‌های رسانه‌های اجتماعی و ایمیل‌های تجاری را مدیریت می‌کنند، موفقیت کمپین‌ها را ردیابی و اندازه‌گیری می‌کنند و از طریق استراتژی‌های بازاریابی موثر به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا مخاطبان را جذب کنند و فروش را افزایش دهند.

انواع آژانس های دیجیتال مارکتینگ

اگر با دیجیتال مارکتینگ و حوزه خاص آژانس های دیجیتال مارکتینگ آشنا نباشید، انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ مناسب برای اهداف کسب و کارتان برایتان سخت خواهد بود. برخی از آژانس های بازاریابی دیجیتال بر ارائه یک سرویس بازاریابی دیجیتال متمرکز می شوند، در حالی که برخی دیگر شامل خدمات متنوعی هستند.

به یاد داشته باشید، انتخاب بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارتان به بودجه، اهداف و چشم انداز بازاریابی و نیازهای بازاریابی شما بستگی دارد. در این بخش متداول ترین انواع آژانس های دیجیتال مارکتینگ را معرفی می کنیم.

آژانس دیجیتال مارکتینگ

آژانس های دیجیتال مارکتینگ به کسب و کارها کمک می کنند تا از طریق یک یا چند کانال بازاریابی آنلاین مانند وب سایت ها، وبلاگ ها، ایمیل ها، شبکه های اجتماعی و غیره مشتریان را جذب کنند. آژانس ها از طریق این کانال های بازاریابی با مشتریان ارتباط برقرار می کنند و آنها را متقاعد می کنند که از کسب و کار خرید کنند.

این آژانس ها همچنین خدمات "همه مارکتینگ" را به مشتریان خود ارائه می دهند. بازاریابی Omnichannel یک روش بازاریابی است که از همه کانال ها برای ایجاد یک تجربه کاربری عالی برای مشتریان استفاده می کند و آنها را در طول "چرخه زندگی مشتری" همراهی می کند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ خدمات کامل

یک آژانس بازاریابی دیجیتال با خدمات کامل معمولاً بزرگتر از انواع دیگر آژانس های بازاریابی دیجیتال است و طیف گسترده ای از خدمات بازاریابی دیجیتال را به مشتریان خود ارائه می دهد. شرکت ها معمولاً از این نوع آژانس ها برای دریافت خدمات خاصی مانند کمپین های تولید سرنخ یا طراحی وب سایت کمک می گیرند.

همچنین، این نمایندگی ها می توانند مکمل کاملی برای تیم بازاریابی یک کسب و کار باشند. زیرا گاهی اوقات هزینه همکاری با آژانس های بازاریابی برای انجام پروژه های خاص کمتر از هزینه استخدام کارمندان جدید برای تیم بازاریابی است.

آژانس بازاریابی غارتگر

آژانس‌های بازاریابی ورودی، تاکتیک‌ها و استراتژی‌های بازاریابی خاصی را به کسب‌وکارها ارائه می‌کنند که با استراتژی‌های بازاریابی سنتی برون‌گرا متفاوت است. این آژانس‌های بازاریابی بر حضور آنلاین کسب‌وکارها تأثیر می‌گذارند و یافتن آن‌ها را برای عموم آسان‌تر می‌کنند، به مرور زمان به کسب‌وکار اعتماد می‌کنند و در نهایت مشتری کسب‌وکار می‌شوند.

استراتژی‌های مخفیانه می‌توانند نتایج بسیار مطلوبی را در طول زمان به همراه داشته باشند، اما باید توجه داشته باشید که مشاهده نتایج از بازاریابی مخفیانه شش ماه تا یک سال یا بیشتر طول می‌کشد و در مقایسه با سایر استراتژی‌ها، رسیدن به اهداف بازاریابی شما زمان بیشتری می‌برد.