اگر کمی در مورد بازاریابی PPC شنیده اید و می خواهید بیشتر بدانید، یا می دانید که می خواهید از PPC در بازاریابی کسب و کار خود استفاده کنید اما نمی دانید از کجا شروع کنید، به جای درستی آمدید!

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) چیست؟
PPC مخفف pay-per-click است، یک مدل بازاریابی اینترنتی که در دیجیتال مارکتنیگ مشهد آن تبلیغ‌کنندگان برای هر کلیک هزینه‌ای را پرداخت می‌کنند. اساسا، این راهی برای خرید ترافیک وب سایت به جای تلاش برای "دریافت" ترافیک ارگانیک است.
بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) یکی از محبوب ترین اشکال PPC است. هنگامی که شخصی کلمه کلیدی مرتبط با آنچه کسب و کار شما ارائه می دهد جستجو می کند، این به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد تا برای لینک های حمایت شده موتور جستجو پیشنهاد دهند.
هر بار که روی تبلیغ کلیک می شود و بازدیدکننده ای به وب سایت شما فرستاده می شود، ما هزینه کمی را به موتور جستجو پرداخت می کنیم. هنگامی که PPC به درستی کار می کند، هزینه آن ناچیز است، زیرا ارزش بازدید از آنچه شما برای آن پرداخت می کنید بیشتر است.
به عبارت دیگر، اگر برای یک کلیک 2000 بپردازیم اما کلیک 300000 فروش داشته باشد، سود کلانی داشته ایم.
چیزهای زیادی برای ایجاد یک کمپین PPC برنده وجود دارد، از یافتن و انتخاب کلمات کلیدی مناسب، سازماندهی آن کلمات کلیدی به کمپین ها و گروه های تبلیغاتی ساده و راه اندازی صفحات فرود PPC که برای تبدیل بهینه شده اند.
موتورهای جستجو به تبلیغ‌کنندگانی که می‌توانند کمپین‌های هوشمند پرداخت به ازای کلیک ایجاد کنند، با ارائه تخفیف برای کلیک‌های تبلیغاتی، پاداش می‌دهند.
اگر تبلیغات و صفحات فرود شما برای کاربران مفید و راضی کننده باشد، گوگل به ازای هر کلیک هزینه کمتری به شما پرداخت می کند و در نتیجه سود بیشتری برای کسب و کار شما به همراه خواهد داشت. بنابراین اگر می خواهید از PPC استفاده کنید، مهم است که یاد بگیرید چگونه آن را به درستی انجام دهید.
تبلیغات گوگل چیست؟
Google Ads (همچنین به عنوان Google AdWords شناخته می شود) محبوب ترین سیستم تبلیغاتی PPC در جهان است. پلتفرم تبلیغاتی به کسب و کارها اجازه می دهد تا تبلیغاتی را ایجاد کنند که در موتور جستجوی گوگل و سایر ویژگی های گوگل ظاهر می شوند.
تبلیغات گوگل بر روی یک مدل پرداخت به ازای تبلیغات کار می کند که در آن کاربران کلمات کلیدی را وارد می کنند و به ازای هر کلیک روی تبلیغات خود پرداخت می کنند.
هر بار که یک جستجو آغاز می شود، بر اساس ترکیبی از عوامل، از جمله کیفیت و ارتباط کلمات کلیدی و تبلیغات، یک "برنده" انتخاب می شود. و همچنین اندازه پیشنهاد کلمه کلیدی. این سیستم به تبلیغ کنندگان برنده اجازه می دهد تا با قیمتی متناسب با بودجه آنها به مشتریان بالقوه دست یابند. در اصل یک نوع حراج است.
انجام بازاریابی PPC با استفاده از تبلیغات گوگل از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا گوگل به عنوان محبوب ترین موتور جستجو، تعداد بازدیدکنندگان زیادی دارد و در نتیجه بیشترین بازدید و کلیک را بر روی تبلیغات شما دریافت می کند.
اینکه تبلیغات PPC شما هر چند وقت یکبار ظاهر می شود به کلمات کلیدی و سایر عوامل مرتبط با تبلیغ شما بستگی دارد.
در حالی که بسیاری از عوامل تعیین کننده میزان موفقیت کمپین تبلیغاتی PPC شما هستند، می توانید با تمرکز بر موارد زیر به اهداف بسیاری دست یابید:
ارتباط کلمات کلیدی: ایجاد لیست کلمات کلیدی PPC، گروه های کلیدواژه و کپی تبلیغات مناسب.
کیفیت صفحه فرود: بهترین صفحه فرود را با محتوای جالب، مرتبط و فراخوان‌های اقدام واضح و مطابق با عبارت‌های جستجوی خاص ایجاد کنید.
امتیاز کیفیت: امتیاز کیفیت رتبه بندی گوگل از کیفیت و ارتباط کلمات کلیدی، صفحات فرود و کمپین های PPC شما است. تبلیغ‌کنندگانی که رتبه‌بندی بهتری دارند، کلیک‌های بیشتری روی تبلیغات با هزینه کمتر دریافت می‌کنند.
تحقیق کلمه کلیدی PPC
تحقیق کلمات کلیدی برای PPC می تواند زمان بر باشد، اما همچنین بسیار مهم است.
کل کمپین PPC شما حول کلمات کلیدی ساخته شده است و موفق ترین تبلیغ کنندگان Google Ads دائماً در حال رشد و بهبود فهرست کلمات کلیدی PPC خود هستند.
اگر هنگام ایجاد اولین کمپین خود فقط یک بار تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید، احتمالاً صدها هزار کلمه کلیدی ارزشمند، کم هزینه و طولانی مدت را که می توانند ترافیک وب سایت شما را افزایش دهند، از دست خواهید داد.
لیست کلمات کلیدی PPC باید شامل موارد زیر باشد:
مطالب مرتبط: البته، شما نمی خواهید برای ترافیک وب که هیچ ارتباطی با کسب و کار شما ندارد، هزینه ای بپردازید. شما باید کلمات کلیدی هدفمندی را پیدا کنید که نرخ کلیک PPC، هزینه موثر هر کلیک و افزایش سود را افزایش دهد. این بدان معنی است که کلمات کلیدی پیشنهادی شما باید ارتباط نزدیکی با آنچه می فروشید داشته باشند.
جامع: تحقیق کلمات کلیدی نه تنها باید شامل محبوب ترین و پرطرفدارترین عبارات در طاقچه شما باشد، بلکه باید شامل دم بلند نیز باشد.
کلمات کلیدی دم بلند خاص تر و کمتر رایج هستند، اما ترافیک موتورهای جستجو هدفمند بیشتری را دریافت می کنند. همچنین آنها هیچ رقابتی ندارند و بنابراین ارزان هستند.
گسترده: PPC تکراری است. شما باید به طور مداوم کمپین های خود را اصلاح و گسترش دهید و محیطی ایجاد کنید که لیست کلمات کلیدی شما دائما در حال رشد و تطبیق باشد.
مدیریت کمپین های PPC
پس از ایجاد شرکت های جدید، باید مطمئن شوید که آنها به کار خود ادامه می دهند. در واقع، فعالیت منظم حساب AdWords یکی از بهترین شاخص های موفقیت حساب است.
شما باید عملکرد حساب خود را تجزیه و تحلیل کنید و تغییرات زیر را برای بهبود فروش خود اعمال کنید:
افزودن کلمات کلیدی PPC: با افزودن کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود، تجارت PPC خود را گسترش دهید.
کلمات کلیدی منفی را اضافه کنید: برای بهبود ارتباط کمپین و کاهش هزینه های هدر رفته، عباراتی را اضافه کنید که به عنوان کلمات کلیدی منفی تبدیل نمی شوند.
تقسیم گروه‌های تبلیغاتی: نرخ کلیک (CTR) و امتیاز کیفیت خود را با تقسیم کردن گروه تبلیغاتی خود به گروه‌های تبلیغاتی کوچک‌تر و مرتبط‌تر افزایش دهید، و به شما کمک می‌کند کپی تبلیغات و صفحات فرود هدفمندتری تولید کنید.
کلمات کلیدی گران قیمت PPC را بررسی کنید: کلمات کلیدی گران قیمت و کم کارایی را بررسی کنید و در صورت نیاز آنها را مسدود کنید.
صفحه فرود خود را تغییر دهید برای بهبود نرخ تبدیل، محتوای صفحه فرود و فراخوان برای اقدام (CTA) را ویرایش کنید تا با سایر عبارات جستجو مطابقت داشته باشد. همه نظرات خود را به یک صفحه ارسال نکنید.
مزایا و معایب پرداخت به ازای کلیک (PPC) intengiso
1- عدم پرداخت هزینه تبلیغات
تبلیغ کننده برای نمایش آگهی هزینه ای پرداخت نمی کند. خرج کردن پول از طریق جستجوی پولی در مقایسه با تبلیغات سنتی کمتر است.
پرداخت زمانی انجام می شود که روی تبلیغ کلیک شود و بازدیدکننده به وب سایت تبلیغ کننده مراجعه کند. از این رو مدل هزینه هر کلیک (CPC) است.
با این حال، گزینه های بیشتری برای بازاریابی جستجوی پولی با استفاده از استراتژی های دیگر وجود دارد - گوگل همچنین گزینه های CPM (سایت هدفمند) و CPA (پرداخت به ازای هر سرویس) را در شبکه محتوای خود ارائه می دهد، جایی که تبلیغات متنی در سایت های شخص ثالث ارسال می شود. بر روی کاغذ.
۲- هدفمند
تبلیغات PPC بسیار هدفمند است. یک تبلیغ مرتبط با پیوند به یک صفحه وب مقصد تنها زمانی نشان داده می‌شود که کاربر موتور جستجو یک عبارت خاص را تایپ کند (یک تبلیغ در یک شبکه محتوای تولید شده توسط محتوای مرتبط در صفحه ناشر ظاهر می‌شود)، بنابراین، در مقایسه با باقیمانده‌های محدود. برای روش های دیگر در مورد هزینه، ما با هم روبرو هستیم.
کاربران YouTube می‌توانند با استفاده از گزینه «ویدیوی تبلیغاتی» Google PPC هدف قرار دهند. کاربرانی که به یک کلمه کلیدی خاص پاسخ می‌دهند یا محتوای مرتبط را می‌خوانند، علاقه یا علاقه بیشتری دارند و تمایل به تولید کیفیت خوب دارند.
3- کنترل مالی
می‌توانید حداکثر بودجه‌های ماهانه را برای کل حساب خود یا در کمپین‌های جداگانه تعیین کنید و حداکثر مبلغی را که برای کلیک بر روی آگهی پرداخت می‌کنید، تعیین کنید.
4- کنترل کامل تحریریه
شما کنترل کاملی بر هر جنبه ای از کمپین خود دارید، از سرفصل ها و متن تبلیغات، کلمات کلیدی و گزینه های تطبیق کلمات کلیدی تا URL صفحه ای که می خواهید کاربران را به آن بفرستید.
5- آزمایش، محک گذاری و نظارت
ابزارهایی وجود دارند که به شما امکان می‌دهند آزمایش‌های مقایسه‌ای را در زمان واقعی مشاهده کنید تا ببینید چگونه تغییرات در تبلیغات شما بر نرخ کلیک تأثیر می‌گذارد، و گزینه‌های گزارش‌دهی که به شما امکان می‌دهد کمپین خود را نظارت و تنظیم کنید.
6- عبور از محدودیت های SERP
برای دسترسی وسیع‌تر، می‌توانید انتخاب کنید که آیا می‌خواهید تبلیغات شما فقط در سایت‌های خود موتور جستجو نمایش داده شود یا در سایت‌های مرتبط با تبلیغات آن‌ها یا حتی در سایت‌های شریک خاص مورد نظر شما.
7- واکنش با ردیابی
پاسخگویی خوب با یک سیستم ردیابی مناسب، امکان محاسبه بازگشت سرمایه یا ROI برای شرایط فردی وجود دارد.
8- قابل پیش بینی
ترافیک، رتبه بندی و نتایج به طور کلی در مقایسه با سئو پایدار و قابل پیش بینی هستند.
9- از نظر فنی ساده تر از سئو
موقعیت ها بر اساس ترکیبی از امتیازات کمیت پیشنهادی و کیفیت هستند. سئو به کارهای فنی طولانی مدت و پیچیده از نظر بهینه سازی روی صفحه، تغییرات ساختار سایت و ساخت لینک نیاز دارد.
10- بازاریابی مجدد
Google پس از کلیک بر روی یک آگهی جستجوی پولی، گزینه‌های انتخاب را به عنوان یادآوری برای اقدام از طریق کوکی‌های قرار داده شده در رایانه‌های موتورهای جستجو ارائه می‌کند. این موارد می تواند در افزایش نرخ تبدیل به سرنخ یا فروش موثر باشد.
11- سرعت
لیست های PPC به سرعت منتشر می شوند، معمولاً در عرض چند روز (پس از بررسی ویرایشگر)، اما نتایج SEO ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد.
علاوه بر این، هنگامی که یک وب‌سایت برای سئو بازبینی می‌شود، در حالی که صفحه دوباره توسط موتورهای جستجو فهرست می‌شود، رتبه‌بندی در ابتدا کاهش می‌یابد.
12- نام تجاری
تجربه نشان داده است که PPC حتی اگر کاربران روی تبلیغ کلیک نکنند، تأثیر برندسازی را افزایش می‌دهد. می توان از آن برای راه اندازی محصولات یا کمپین های بزرگ استفاده کرد.
نقاط ضعف
اگر کمپین‌های خود را با دقت مدیریت کنید و هزینه‌ها و نرخ تبدیل خود را دنبال کنید، جای کمی برای خطا وجود دارد.
بزرگ‌ترین آنها این است که از آنجایی که شرکت‌های بزرگ‌تر به بازاریابی جستجو ادامه می‌دهند و تبلیغات آنلاین خود را بیشتر می‌کنند، هزینه هر کلیک برای کلمات کلیدی رقابتی‌تر ممکن است به زودی برای تبلیغ‌کنندگان کوچک‌تر گران شود، اما استفاده شما از کلمات کلیدی طولانی هنوز وجود دارد. همچنین فرصت های زیادی برای درو کردن پاداش های واقعی تبلیغات PPC.
13- رقابتی و گران قیمت
با محبوبیت بیشتر، برخی از شرکت ها ممکن است درگیر جنگ هایی شوند که نرخ های آنها را به طور غیرقابل قبولی بالا می برد. برخی از کلمات کلیدی مانند "بیمه عمر" می توانند بیش از 10 پوند برای هر کلیک هزینه داشته باشند.
14- برای افراد کم بودجه مناسب نیست
برای شرکت هایی با بودجه تبلیغاتی محدود یا محصولات متنوع، تبلیغات کلیکی ممکن است از نظر مالی مقرون به صرفه نباشند.
15- دانش خاصی می خواهد
PPC به دانش پیکربندی های مختلف شبکه تبلیغاتی، گزینه های پیشنهادی و قابلیت های گزارش نیاز دارد. کارکنان داخلی را می توان آموزش داد، اما آنها باید از تغییرات خدمات جستجوی پولی (به روز رسانی گوگل ادوردز) آگاه باشند.
16- زمان می برد
شما می توانید روزانه یا حتی ساعتی پیشنهاد دهید تا برای مدیریت حساب PPC رقابتی باشید. این می تواند مدت زیادی طول بکشد. ابزارها و بهترین شیوه ها اغلب متفاوت هستند و همین امر باعث می شود به روز بمانید.
17- نوسانات
این ایده وجود دارد و می تواند حضور ربات های مخرب ایجاد شده در گوگل ادوردز توسط رقبا به منظور حذف رقبای خود از میدان، آزاردهنده باشد.
این ربات ها با کلیک مکرر بر روی نتایج تبلیغات پولی، بودجه تبلیغ کنندگان را هدر می دهند و در مدت زمان کوتاهی با کمپین های تبلیغاتی خود دچار مشکل می شوند.