این اصل "هر چه اطلاعات بیشتری در اختیار گوگل قرار دهید، بهتر است" همیشه در اکثر مقالات راش وب ذکر شده است. امروز کدهای Schema را به شما معرفی می کنم که به عنوان یک انقلاب اخیر در تئوری سئو محسوب می شوند و می توانید از آنها برای قرار دادن محتوای خود در معرض شرکت طراحی سایت در مشهد دید افراد بیشتری استفاده کنید. یکی از موثرترین تکنیک‌ها و در عین حال کم استفاده‌شده، رویکرد جدید سئو و بهینه‌سازی است. هنگامی که مفهوم طرحواره را به طور کامل درک کنید و آن را در آن بگنجانید، محتوای شما در نتایج جستجو بسیار بهتر عمل خواهد کرد.

به منظور افزایش سئوی سایت خود، می خواهم در این مقاله نحوه استفاده از کدهای نشانه گذاری طرحواره را به شما نشان دهم. مقاله نیل پاتل یکی از شناخته شده ترین متخصصان سئو در جهان و ژورنال جستجوگر از دیگر وب سایت های مرتبط با سئو که بسیار برجسته و قدرتمند است، منابع انگلیسی زبان برای ترجمه و گردآوری این مقاله بودند. البته در ابتدا فهمیده شد).
ابتدا کدهای نشانه گذاری طرحواره ارائه می شوند.
در واقع، کدهای طرحواره به موتورهای جستجو در درک محتوای وب سایت شما کمک می کنند. کدهای طرحواره، که به عنوان شکلی از ریزداده در نظر گرفته می شوند، توسط Schema توسعه داده شدند. org ریچ اسنیپت‌ها که به عنوان توضیحات اضافی نیز شناخته می‌شوند، زمانی تولید می‌شوند که برچسب‌های طرحواره را به محتوای خود اضافه می‌کنید و آنها را در نتایج جستجو نشان می‌دهید.
این داده ها برای اولین بار در سال 2011 توسط موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو، بینگ و یاندکس ایجاد شد. با ظهور الگوریتم های Rankbrain و مرغ مگس خوار، کدهای نشانه گذاری طرحواره بسیار مهم تر شده اند. هدف اصلی موتورهای جستجو تفسیر دقیق درخواست کاربر و ارائه بهترین پاسخ برای او است. طرحواره انجام این هدف را آسان تر می کند.
 
تگ های HTML توسط اکثر وب مسترها برای شناسایی هدف هر قسمت از محتوا استفاده می شود. این تگ ها معمولاً به مرورگرها آموزش می دهند که چگونه داده های موجود در هر تگ را نمایش دهند. به عنوان مثال از کلمه آواتار استفاده کنید. نماد
.
کلمه آواتار باید مطابق با تگ H1 که به مرورگر دستور می دهد در قالب عنوان نمایش داده شود. با این حال، هیچ کس از این برچسب ها مطلع نمی شود که آواتار چیست. از آنجایی که عبارت «آواتار» را می‌توان برای اشاره به فیلم جیمز کامرون، مانکن‌ها و تصاویر نمایه، در میان چیزهای دیگر، به کار برد، نشان دادن نتایج مرتبط با هدف کاربر برای موتورهای جستجو می‌تواند چالش برانگیز باشد.
 
بنابراین Schema به موتورهای جستجو توضیح می دهد که محتوای شما چیست، نه اینکه هر بخش چگونه باید نمایش داده شود.
خبر خوب این است که استفاده از کدهای طرحواره نیازی به گذراندن یک دوره چالش برانگیز یا یادگیری نحوه کدنویسی ندارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با واژگان و ادبیات schema.org آشنا شوید و از آن در کدهای HTML وب سایت استفاده کنید.
حتما تعجب کرده اید که چگونه رقبا می توانند برای کمک به یکدیگر با یکدیگر همکاری کنند، اما کدهای طرحواره در واقع نتیجه همکاری چندجانبه بین این رقبا هستند. گوگل، بینگ و یاهو به طور گسترده با هم برای ایجاد کدهای طرحواره کار کردند.
 
کدهای طرحواره با در نظر گرفتن کاربران ساخته می شوند.
کاربران هنگامی که وب سایت از کدهای طرحواره در نتایج جستجو استفاده می کند، می تواند اطلاعاتی در مورد هدف، مکان، مخاطبان مورد نظر و هزینه خدمات وب سایت مشاهده کند. خیلی چیزهای دیگر، از جمله حال شما چطور است. برخی از افراد علامت های طرحواره را به عنوان رزومه آنلاین شما می بینند.
کاربران باید بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را با استفاده از موتورهای جستجو پیدا کنند و Schema برای این منظور ساخته شده است.
 
آیا کدهای طرحواره به ما کمک می کنند تا نتایج جستجوی خوبی داشته باشیم؟
در حالی که شواهد کافی وجود ندارد که بگوییم این ریزداده مستقیماً بر رتبه‌بندی نتایج جستجو تأثیر می‌گذارد، دید شما را در آنجا افزایش می‌دهد. دید بیشتر شما این پتانسیل را دارد که CTR شما را افزایش دهد و در نتیجه به طور غیرمستقیم رتبه شما را بالا ببرد.
تنها حدود یک سوم از نتایج جستجوی گوگل تا زمان انتشار این مقاله و به گفته نویسنده، کمتر از ده درصد وب سایت های فارسی زبان از کدهای نشانه گذاری طرحواره استفاده می کنند. در نتیجه، شما یک فرصت فوق العاده برای شکست دادن رقبای خود دارید.