اگر در فضای آنلاین فعال هستید یا به سئو علاقه مند هستید، باید زمانی را صرف یادگیری آن کنید.

احتمالاً جملاتی مانند این (یا موارد مشابه) را شنیده اید:
"شما باید روی سئو سرمایه گذاری کنید."
«دیده نشد. "اگر در صفحه اول گوگل نیستید، حضور سئو در مشهد آنلاین شما بی فایده است."
"چرا از SEO استفاده نمی کنید تا بفهمید چه چیزی مسئول تبدیل سایت شما به موتورهای جستجو است؟"
"اگر سایتی... در صفحه اول گوگل در هنگام جستجوی یک عبارت... به دلیل تعدادی تکنیک است. به این تکنیک ها سئو می گویند.
"الگوریتم ها تغییر کرده اند. کافئین؟ پاندا؟ مرغ مگس خوار؟ یک کبوتر؟ "سیستم ذهن عمیق؟"
"ما می توانیم شما را در صفحه اول موتورهای جستجو قرار دهیم." مطمئن شوید که این معقول ترین سرمایه گذاری است.
درس های مرتبط با سئو در مکمل برای آموزش متخصصان سئو طراحی نشده است.
بلکه هدف اصلی ما این است که دوستان خود را با اصول سئو و برخی از تکنیک های اولیه سئو آشنا کنیم. بنابراین آنها می توانند کارهای ساده و ابتدایی سئو را برای وب سایت یا وبلاگ خود انجام دهند و در صورت علاقه می توان مسیری را برای یادگیری و کسب اطلاعات بیشتر در مورد سئو پیش روی آنها قرار داد.
سئو چیست؟
کلمه SEO مخفف Search Engine Optimization است که می توان آن را بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ترجمه کرد. در واقع، سئو به خودی خود در زبان فارسی بسیار محبوب شده است و گاهی اوقات ترکیبات توصیفی اضافی و عبارات جاری (مانند سئو، سئو، بهبود سئو) ایجاد و استفاده می کند.
هدف از روش های سئو این است که وقتی کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجو جستجو می کنند، آن موتورهای جستجو رتبه بهتری را به مقالات و محتوای سایت اختصاص دهند.
تعریف سئو و چند نکته در مورد سئو
در حالی که ممکن است نیازی به تاکید بر اهمیت سئو نباشد، بررسی برخی از آمارهای منتشر شده در مورد موتورهای جستجو ضرری ندارد.
به طور کلی، با توجه به روش تحقیق، ارقام از منابع مختلف ممکن است متفاوت باشد. بنابراین، به جای تمرکز بر تعداد دقیق اعداد، بهتر است بیشتر بر مقیاس و اهمیت نسبی آنها تمرکز کنید:
مردم در سراسر جهان بین 6 تا 7 میلیارد بار در روز از موتورهای جستجو استفاده می کنند (منبع).
70 تا 80 درصد از جستجوگران پیوندهایی را که به عنوان تبلیغات (پرداخت شده) توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل نمایش داده می شود، نمی بینند.
کسی که روی یک لینک در موتور جستجو کلیک می کند و وارد وب سایت شما می شود، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینه کمتری نسبت به شخصی که برای تبلیغات به آن مراجعه کرده اید، خواهد داشت.
جستجوهای موبایلی در سال های اخیر همواره در حال افزایش بوده است و از سال 2015، تعداد جستجوهای موبایلی از جستجوهای دسکتاپ بیشتر شده است. همچنین، در حال حاضر، رایانه های رومیزی کمتر از 50 درصد از دستگاه های متصل به اینترنت در سراسر جهان را تشکیل می دهند.
امروزه پرکاربردترین موتورهای جستجو کدامند؟
افراد بسیار کمی هستند که از موتور جستجو و گوگل به عنوان مترادف استفاده می کنند.
البته این اثر را نمی توان به سادگی نقد کرد; زیرا گوگل به عنوان یک فعل در زبان انگلیسی پذیرفته شده است.
با این حال، ممکن است مناسب باشد به دو گزارش منتشر شده توسط سایت معتبر Search Engine Land اشاره کنیم تا به ما یادآوری کنیم که گوگل تنها بازیگر صنعت جستجو نیست:
آنچه در پاسخ به این سوال یافت می شود بیشتر نشان دهنده آگاهی مصرف کننده از برندها است.
همانطور که می بینید موتورهای جستجوی گوگل، یاهو و بینگ از محبوبیت بیشتری نسبت به سایر موتورهای جستجو برخوردار هستند.
سایر سؤالات از کاربران می‌خواهد که موتور جستجوی اولیه مورد استفاده خود را مشخص کنند:
همانطور که مشخص است، گوگل در فاصله قابل توجهی از سایر موتورهای جستجو قرار دارد و بنابراین، شاید هنوز - تا زمانی که تغییر جدی در سهم بازار موتورهای جستجو ایجاد نشود - باید بپذیریم که استفاده از موتور جستجو و گوگل به عنوان اصطلاحات مترادف ، نه چندان بد
نقش سئو در بهبود کیفیت محتوا در سال های اخیر
در گذشته، ضعف در الگوریتم های موتورهای جستجو باعث محبوبیت این عبارت در بین تولیدکنندگان محتوا شده بود. صحبت کردند:
شما دو گزینه برای نوشتن در وب دارید.
شما می توانید برای کاربران و بازدیدکنندگان خود بنویسید و می توانید برای موتورهای جستجو بنویسید.
نوشتن برای موتورهای جستجو به معنای ایجاد متون بی معنی، افزودن کلمات کلیدی نامربوط به متون، ارائه لینک های بی فایده، مجبور کردن کاربران به کلیک کردن و غیره بود.
اگرچه نوشتن کاربرپسند بازدیدکنندگان را به وجد می آورد، اما لزوماً منجر به رتبه بندی بهتر در موتورهای جستجو نمی شود.
خوشبختانه در سال های اخیر با بهبود الگوریتم های موتورهای جستجو و توسعه هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل متن، چنین مواردی کمتر دیده می شود.
کمی تحقیق شما را متقاعد می کند که رعایت اصول سئو و استانداردهای موتورهای جستجو می تواند سئو سایت شما را بهبود بخشد و همچنین رضایت خوانندگان و کاربران شما را افزایش دهد.
همچنین، تلاش برای بهبود رضایت کاربران معمولاً به بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو کمک می کند.
به همین دلیل، برخلاف سال‌های گذشته که تصور می‌شد موتورهای جستجو مسئول کاهش کیفیت تولید محتوا در فضای وب هستند، امروزه چنین توضیحاتی به خوبی قابل درک و استفاده نیست.
چه چیزی در سئو گیج کننده است؟
گاهی اوقات، افرادی که با سئو آشنایی ندارند، آن را جایگزینی رایگان برای بازاریابی و تبلیغات می دانند.
اما باید به یاد داشته باشیم که توجه به اصول سئو اگر به صورت علمی، دقیق و منحصر به فرد انجام شود، راه حلی زمان بر، دشوار و پرهزینه است.
شرکتی که می خواهد جایگاه مطلوبی در موتورهای جستجو کسب کند باید چندین نکته را رعایت کند که موارد زیر تنها بخش کوچکی از آنهاست:
تولید دائمی محتوای اصلی بدون کپی (درس مرتبط: تولید محتوا)
به روز رسانی محتوای قدیمی بر اساس اطلاعات و نیازهای جدید
ایجاد حس رضایت در خوانندگان و کاربران
بازدیدکنندگان را متقاعد کنید که زمان بیشتری را در وب سایت شما بگذرانند
همه این موارد گران هستند و هر روز بخشی از زمان و منابع شما را می گیرند.
سئو نیز یک کمپین تبلیغاتی نیست که به عنوان یک پروژه با بودجه مشخص و در بازه زمانی مشخص اجرا شود.
بنابراین، مجموعه ای از تکنیک ها و اصول فنی نیست.
بلکه رویکردی متفاوت به محیط وب و تولید محتوا و شکلی متفاوت از حضور در فضای آنلاین است.
اگر این را باور نکنیم، سئو می‌تواند به یکی از قدرتمندترین راه‌ها برای خروج پول و منابع از کسب‌وکارمان تبدیل شود.
تکنیک های سئو کلاه سیاه در مقابل سئو کلاه سفید
یکی دیگر از بحث های رایج در تحلیل سئوی وب سایت، طبقه بندی استراتژی های سئو و بهینه سازی وب سایت است. این طبقه بندی معمولاً به عنوان تکنیک های سئو کلاه سیاه در مقابل سئو کلاه سفید ارائه می شود.
اگر بخواهیم خیلی مختصر تفاوت سئو کلاه سیاه و کلاه سفید را توضیح دهیم، باید بگوییم که سئو کلاه سفید سعی می کند محتوای ارزشمند را به بهترین شکل ممکن به گوگل و سایر موتورهای جستجو معرفی کند.
اما سئوکاران کلاه سیاه سعی در بهینه سازی وب سایت با شناسایی نقاط ضعف و محدودیت های الگوریتم سئو برای کسب رتبه بهتر سئو دارند.
اغلب با توسعه الگوریتم های هوشمند، این روش ها نیز کارایی خود را از دست می دهند و فضا برای سئو سیاه تنگ می شود.
سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید
هدف ما از درس سئو چیست؟ ترافیک گوگل را افزایش دهید
به طور گسترده ای پذیرفته شده است که موتورهای جستجو بزرگترین، ارزان ترین و مطمئن ترین راه برای دسترسی به وب هستند.
دانستن سئو و فلسفه آن فقط مختص برنامه نویسان و طراحان سایت نیست. تقریباً همه کسانی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم نقش یک وب سایت تجاری را ایفا می کنند باید اصول و مبانی و منطق سئو را بدانند، مخصوصاً برای هوشمند بودن الگوریتم های جستجو و موتورهای جستجو.
در مجموعه آموزش سئو درون برنامه ای چیست، سعی داریم اصول کلی سئو، کاربردها و نکات کلیدی آن را به شما ارائه دهیم.
در اینجا برخی از نکاتی است که در این سری از درس ها به آنها خواهیم پرداخت:
آشنایی با موتورهای جستجو و عملکرد آنها
موتورهای جستجو و به خصوص گوگل را چه کنیم تا ما را به مخاطبان خود نشان دهند؟
چقدر موفقیت در سئو فنی و چقدر محتوا است؟
برخی از مهم ترین تکنیک های سئو (ابزار سئو)
اگر نمی خواهید سئو را به صورت عمیق و حرفه ای یاد بگیرید، بلکه فقط می خواهید به عنوان یک وبلاگ نویس نکات سئو را بدانید و آنها را در محتوای خود دنبال کنید، می توانید مستقیماً به دو دوره آموزشی بروید که در صفحه اول قرار خواهند گرفت. گوگل. و لینک های داخلی:
در صفحه اول گوگل
لینک سازی داخلی و اهمیت آن در سئو
اما حرفه ای ترین روش یادگیری سئو این است که ابتدا مفهوم سئو داخلی (On-page SEO) و سئو خارجی (Off-page SEO) را یاد بگیرید و سپس تکنیک های مربوط به هر یک از این دو شاخه را با جزئیات بیشتر بررسی کنید.جزئیات بسیار . و آموختن
سئو داخلی و سئو خارجی چیست؟ تفاوت سئو داخلی و خارجی چیست؟
در آموزش سئو از برخی منابع و لینک ها استفاده می شود
در هر درس، بسته به موضوع، منابع مورد استفاده را به وضوح مشخص کنید.
اما در بین منابع مورد استفاده، سایت ها و وبلاگ هایی وجود دارند که محتوای آنها از اهمیت بیشتری برخوردار است و عملاً به عنوان یک مرجع در دنیا مطرح می شود.