طبیعتاً این روند باید مشکل داشته باشد! یا گاهی در حین به روز رسانی افزونه ها با این خطا مواجه می شوید که می گوید به روز نمی شوند. به نظر شما دلیل این امر چیست؟ طبیعتا تحریم هایی برای آی پی ایران در نظر گرفته شده است که در همه موارد موثر خواهد بود. همین محدودیت ها می تواند باعث شود که سرعت بارگذاری هاست های ایرانی توسط گیتی متریک بیشتر گزارش شود زیرا این IP ها تحریم هستند و دسترسی به آن ها دشوارتر خواهد بود. برخی از شرکت ها در این راستا گام برداشته اند و موردی به نام ضد تحریم را برای سرویس های میزبانی وب ارائه می دهند که به این ترتیب کاربر بدون توجه به IP به امکانات مورد نظر خود دسترسی کامل خواهد داشت. در ادامه مقاله همراه ما باشید.

البته ضد تحریم ها تحریم ها را شکست و این قابلیت ها را در اختیار کاربران هاست ایرانی قرار داد و این گونه مشکلات را حل کرد. هاست فا نیز در این زمینه بسیار موفق عمل کرده و برای تمامی سرویس های خود ضد ممنوعیت ارائه کرده است، هرچند سرورهای این مجموعه در مرکز داده آسیاتک تاور میلاد ذخیره شده است، اما کاربران برای دسترسی به امکانات مورد نیاز مشکلی ندارند.

مقدار منابع RAM و CPU را بررسی کنید

یکی از مهمترین ویژگی های هاست خوب این است که منابع رم و CPU کافی در اختیار کاربران قرار دهد. RAM و CPU در وب سایت های خرید بیشتر از وب سایت های معمولی مورد نیاز است. داشتن منابع کافی حتی می تواند یک ویژگی میزبانی خوب در نظر گرفته شود.

در حالت ایده آل، اگر منابع رم و پردازنده شما کم باشد، کندی وب سایت را تجربه خواهید کرد. تقاضای ارسالی از وب سایت فروشگاه به سرور بسیار بیشتر از وب سایت های عمومی و وب سایت های شرکتی است. باید بپرسید برای وب سایت فروشگاه خود به چه مقدار رم و پردازنده نیاز داریم؟

نمی توان آمار و ارقام دقیقی از رم و پردازنده ذکر کرد و گفت که یک سایت فروشگاهی باید این منابع را داشته باشد، اما می توان بررسی کرد که وب سایت شما سریع بارگذاری می شود، درخواست ها به سرعت پردازش می شود و همه چیز خوب و شیک است. منابع در حال حاضر کافی است.

تا کی خودمان را تبلیغ کنیم؟

در صورت مواجه شدن با مشکلات زیر باید دستگاه میزبان را بررسی کنید، احتمال کمبود منابع در چنین مواردی وجود دارد:

هروقت، سایت به طور ناگهانی با مشکلاتی روبرو خواهد شد.

ما در حال مشاهده خطاهای منابع هستیم.

کندی بخش های مختلف وب سایت

انتخابات

بارگذاری سریع Paynen

و…

بنابراین وقتی وب سایت کند و کندی را تجربه می کنید، باید زیرساخت هاست خود را ارتقا دهید. وقتی می‌گوید منابع کم است، به این معنی نیست که فضای هارد دیسک شما کم است، می‌توانید از پشتیبانی برای کمبود منابع بلیط بگیرید، این پیام به این معنی است که شما با کمبود RAM مواجه هستید. یا امنیت

در چنین مواقعی موقعیت مکانی ملاک نیست، در واقع RAM و CPU شما نمی توانند درخواست های سمت سرور را پردازش کرده و خروجی ارسال کنند. این کار قطعاً مشکل ایجاد می کند و سرعت وب سایت کند می شود، خطا می دهد یا صفحات خالی نشان می دهد همه اینها نشان دهنده کمبود منابع است.

در نهایت، با تمام درک و توضیحات بالا، باید متوجه می شدید که میزان RAM و منابع CPU بسیار مهم است.

اهمیت هارد دیسک سرور

مورد بعدی که باید به آن توجه کنید هارد دیسک است. هارد دیسک بر سرعت باز شدن صفحات وب نیز تاثیر می گذارد. اگر هارد بدی دارید، سرعت باز کردن صفحات وب قطعا پایین خواهد بود. در واقع می توان گفت که هارد SSD Enterprise یکی از قوی ترین هارددیسک هایی است که می توانید استفاده کنید و در واقع این هارد ها در بارگذاری صفحات وب بسیار سریع و کارآمد هستند.

برخی از شرکت ها فرصت فراهم کردن شرایط لازم و تامین امنیت لازم را ندارند که در نتیجه محدودیت های اساسی و سختی را برای سرویس هاست خود اعمال می کنند. این محدودیت ها اغلب برای کاربران مشکل ساز است. به عنوان مثال مشکلی که برخی طراحان با خدمات خود دارند این است که هنگام طراحی و پیش نمایش درخواست های زیادی به سمت سرور ارسال می کنند و با بلوک های IP مواجه می شوند. یعنی وقتی تعداد درخواست ها در سمت سرور زیاد شود با محدودیت های عجیبی مواجه خواهد شد. این سرویس نمی تواند فعالیت صاحب وب سایت را شناسایی کند و آن را به فعالیت های کوچک محدود می کند. چنین شرایطی کاربر را عصبی می کند. همه این محدودیت های بزرگ و جدی ناشی از ناآگاهی و ناامنی است.