امروزه داشتن وب سایت به عنوان یک ضرورت برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ تعریف می شود. دانستن ویژگی های یک وب سایت خوب و مناسب نیز ضروری است. بنابراین اگر وب سایت تجاری شما این ویژگی ها را نداشته باشد، برای ادامه فعالیت با مشکلات اساسی مواجه خواهید شد. با این مقاله در اینجا همراه باشید تا با مهم ترین ویژگی های یک وب سایت خوب آشنا شوید.

یک وب سایت خوب چه ویژگی هایی دارد؟

ما سعی کرده ایم روی چیزهای واضح مانند دامنه، میزبان، سرور و غیره تمرکز نکنیم. و فقط موارد مهم و فنی که از ویژگی های یک وب سایت خوب است را ذکر کنید. این اطلاعات دقیقا همان چیزی است که شما نیاز دارید و هیچ چیز اضافی و کلیشه ای وجود ندارد.

انعطاف پذیر باشد

یک وب سایت همیشه سازماندهی شده و سفارشی است و اگر انعطاف پذیر نباشد نمی توان آن را به خوبی برای نیازهای شما سفارشی کرد. انعطاف پذیری یکی از ویژگی های یک وب سایت خوب است و به خودی خود این مشکل را ایجاد نمی کند و سازگاری آن با فناوری های جدید و نسخه های کدنویسی جدید نیز انعطاف پذیری آن را نشان می دهد. به عنوان یک مدیر سایت یا حتی کارمند بخش فنی سایت، باید بتوانید هر زمان که بخواهید سایت را شخصی سازی و به روز کنید.

وردپرس، جوملا، اپن کارت و غیره سازندگان وب سایت مانند . وب سایت های عالی و کاربرپسند امروزی توسط تیم های حرفه ای به گونه ای طراحی شده اند که انعطاف پذیر و هوشمند باشند و در آینده به مدیران وب سایت ها امکان به روز رسانی و شخصی سازی را خواهند داد.

وصل کنید

یکی از مهم ترین ویژگی های یک وب سایت خوب یکپارچگی آن است. وب سایت دارای قسمت های مختلفی است و یک عملکرد غیر حرفه ای در این مورد می تواند هر یک از این قسمت ها را جدا کرده و روی سیستم های رایج کار کند. یک وب سایت مناسب و حرفه ای قسمت های مختلف وب سایت و کسب و کار را در یک سیستم یکپارچه قرار می دهد و امکان مدیریت سریع و آنی این قسمت ها را در یک سیستم واحد برای مدیران فراهم می کند.

وب سایت های غیرحرفه ای و پراکنده را می توان با استفاده از سیستم CRM به وب سایت های یکپارچه و حرفه ای تبدیل کرد. مواردی مانند ثبت نام مشتری جدید، رتبه بندی مشتریان، رتبه بندی، ثبت سفارش، دسترسی کارکنان و غیره. در یک بخش یکپارچه نگهداری می شود و با استفاده از سیستم CRM قابل دسترسی است.

عملکرد بسیار خوب

هر چه وب سایت سریعتر و بهتر به درخواست ها و سفارشات پاسخ دهد، حرفه ای تر است. داده ها در هاست شما باید به صورت بهینه قرار گرفته و دسته بندی شوند تا سرور بتواند این داده ها را در سریع ترین زمان ممکن پردازش کند. پردازش نادرست و غیر ضروری سرور را بیش از حد بارگذاری می کند و عملکرد وب سایت را مختل می کند.

الگوریتم PageRank که اخیرا توسط گوگل منتشر شده است این موضوع را به عنوان یکی از مهمترین جنبه های یک وب سایت خوب تایید می کند. این الگوریتم ارزش و رتبه صفحه شما را بر اساس عوامل مختلف محاسبه می کند. هرچه عملکرد صفحه و وب سایت شما بهتر و سریعتر باشد، رتبه شما در گوگل بالاتر خواهد بود. وب سایت های غیرحرفه ای و غیرحرفه ای ظاهر خوبی نخواهند داشت. در نتیجه رتبه خوبی در گوگل ندارند.

کد نویسی حرفه ای

یکی از مهم ترین ویژگی های یک وب سایت خوب، کدنویسی حرفه ای آن است. کدنویسی یک وب سایت در واقع تمام وجود آن وب سایت است و اگر حتی یک کد کوتاه به صورت غیرحرفه ای نوشته شود، امنیت و عملکرد سایت به خطر می افتد. کدنویسی وب سایت هایی که امنیت پایینی دارند غیرحرفه ای و مستعد خطا است. عملکرد خوب یک وب سایت علاوه بر امنیت، ارتباط مستقیمی با کدنویسی آن دارد. از آنجایی که کدنویسی هوشمندتر و بهینه تر است، دستورات و فرآیندهای اضافی اجرا نمی شوند و سرعت وب سایت افزایش می یابد.

تیم های طراحی وب زیادی در دسترس هستند، اما تعداد کمی از آنها تخصص و دانش کافی برای کدنویسی و طراحی وب سایت های حرفه ای دارند.

طراحی تطبیقی

با افزایش روز به روز کاربران موبایل، طراحی ریسپانسیو به یکی از مهم ترین ویژگی های یک وب سایت خوب تبدیل شده است. یک وب سایت مدرن و حرفه ای باید واکنش گرا بوده و عناصر آن در اندازه های مختلف صفحه نمایش (رومیزی، تبلت و دستگاه موبایل) قابل مشاهده باشد. وب سایت های بزرگ حتی از نظر ریسپانسیو بودن نیز بسیار رقابتی با یکدیگر هستند و برای آنها بسیار مهم است که کدام قسمت از وب سایت و کدام صفحه نمایش داده می شود.

بهینه شده برای موتورهای جستجو

سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو از دیگر ویژگی های یک وب سایت خوب است که رقابت بسیار بالایی را در بین وب سایت ها ایجاد کرده است. سئو موضوع بسیار گسترده ای است و همه چیز از کدنویسی وب سایت گرفته تا هر عنصر در وب سایت را پوشش می دهد. اگر طراحی وب سایت و ترافیک آن به صورت اصولی و با توجه به ویژگی های مورد علاقه موتورهای جستجو انجام نشود، سئو ضعیف می شود. سئوی ضعیف همچنین باعث می شود که لینک ها در موتورهای جستجو مانند گوگل نسبتاً کم باشند.

آسان برای استفاده

استفاده از وب سایت های حرفه ای برای رسیدن به اهداف بسیار آسان است. به عنوان مثال، فرآیند خرید در یک وب سایت موفق تنها با چند کلیک ساده انجام می شود. در این میان، فرآیند خرید در وب سایت های غیرحرفه ای پیچیده است و زمان زیادی را می طلبد. سهولت استفاده که یکی از ویژگی های یک وب سایت خوب است، در طول زمان بسیار مرتبط است. استفاده از امکانات وب سایت به قدری آسان است که کاربران شما زمان کمتری را تلف می کنند.

تجربه کاربری (UX) یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل است و سهولت استفاده نیز تاثیر زیادی در موفقیت و درک UX وب سایت دارد. زمان صرف شده توسط کاربر در وب سایت (زمان حضور در سایت)، نرخ پرش (نرخ پرش) و نرخ تبدیل همگی به تجربه کاربر و البته فرآیندهایی که می توان در وب سایت به آسانی از آنها استفاده کرد، مرتبط است. مسیر.

CRM کودک

طراحی یک وب سایت موفق یک تخصص است و توسط تیم های متخصص و مجرب می تواند به درستی انجام شود. تیم نرم افزار یارا با 18 سال سابقه در زمینه طراحی سایت و نرم افزارهای تحت وب، شما را به بازدید از نرم افزار جامع CRM وب سایت یارا دعوت می کند. این محصول علاوه بر ارائه یک وب سایت زیبا و کاربردی، یک نرم افزار کامل CRM و کسب و کار نیز می باشد.