اگر تعداد زیادی پست یا مقاله با عبارت جستجوی یکسان در گوگل به طور همزمان داشته باشید، ممکن است کنیبالیزیشن شوید. بهتر است پست ها و مقالات وب سایت خود را با همان کلمه کلیدی بهینه کنید تا صفحات دیگر شانس کسب رتبه بهتر در گوگل را داشته باشند. متأسفانه مشکل آدمخواری مستقیماً بر سئوی سایت و رتبه وب سایت شما تأثیر می گذارد. صفحات سایتی که کلمات کلیدی مشابهی دارند به نحوی باعث می شود که شانس موفقیت سایر صفحاتی که از این کلمه استفاده می کنند ناعادلانه باشد، بنابراین به این وضعیت هم خواری می گویند.
چرا کنیبالیزیشن کلمات کلیدی مشکل ساز است؟
به نظر شما، اگر چندین صفحه مختلف بخواهند برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بندی کنند، کدام صفحه برای کاربران بهترین است؟ هنگامی که ربات های گوگل وب سایت شما را جستجو می کنند، می بینند که وب سایت شما چند صفحه برای یک کلمه کلیدی دارد، اما گوگل باید با ارزش ترین صفحات را انتخاب کند. در این صورت می توان دو صفحه از صفحات شما را برای یک کلمه کلیدی از مقالات وب سایت شما در صفحه اول جستجوی گوگل قرار داد. بسیاری از افراد با دیدن دو لینک به وب سایت خود در صفحه اول گوگل خوشحال می شوند، اما نمی دانند که اگر بتوانند این مشکل را حل کنند، می توانند رتبه اول گوگل را کسب کنند و CTR بهتری کسب کنند.
چه زمانی کنیبالیزیشن به یک مشکل تبدیل می شود؟
اگر مقالات مختلفی را در یک موضوع با کلمات کلیدی مشابه یا مشابه ارسال کنید، می توانید ترافیک دریافت کنید. بنابراین توصیه می شود در مورد هر موضوع مقاله ای طولانی و جامع بنویسید و از نوشتن مطالب کوتاه در صفحات مختلف خودداری کنید. به عبارت دیگر بهتر است محتوایی را که می خواهید در صفحات مختلف منتشر کنید خلاصه کنید و در یک صفحه منتشر کنید، بدون اینکه با مشکل آدم خواری مواجه شوید.
چگونه آدمخواری را بشناسیم؟
شاید تا امروز این را نمی دانستید و حالا می خواهید بدانید که آیا وب سایت شما مشکل آدم خواری دارد یا خیر. بهترین راه برای تشخیص این مشکل استفاده از عبارت زیر است:
سایت: example.com "کلمه کلیدی"
به جای example.com آدرس وب سایت خود را وارد کنید و به جای کلمه کلیدی کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید. اکنون نتایج در وب سایت گوگل نمایش داده می شود و مقالاتی را به شما نشان می دهد که ممکن است مشابه محتوا باشد

چگونه می توانیم مشکل کنیبالیزیشن را حل کنیم؟
در واقع راه های مختلفی برای حل مشکل کنیبالیزیشن وجود دارد، اما بهترین راه این است که مقالات و پست ها را با یک کلمه کلیدی ترکیب کنید. در اولین قدم، سعی کنید مقالاتی را با کلمات کلیدی مشابه یا مشابه شناسایی کنید، سپس آن مقالات را خلاصه و در یک مقاله جامع منتشر کنید و به صفحه اصلی صفحات دیگر هدایت کنید. با گذشت زمان، گوگل به طور خودکار صفحات هدایت شده را از لیست نتایج حذف کرده و رتبه آنها را به صفحه اصلی منتقل می کند.
نتیجه
شما نباید کنیبالیزیشن را با محتوای کپی اشتباه بگیرید. در محتوای تکراری، محتوای دو یا چند صفحه کاملاً یکسان یا بسیار نزدیک به یکدیگر است، اما در کنیبالیزیشن، محتوای صفحات متفاوت است و تنها یک کلمه کلیدی مشکل ساز است. این سوال باعث ایجاد مشکلات زیادی برای سئو سایت می شود زیرا باعث سردرگمی موتورهای جستجو می شود.برای آموزش های جامع تر می توانید به سایت مشهد مراجعه کنید.