x تبلیغات
شرکت طراحی سایت در مشهد چه وظایفی دارد؟

طراحی ریسپانسیو چه اهمیتی دارد؟

شرکت طراحی سایت در مشهد اگر در زمینه کسب و کار اینترنتی و اینترنتی فعال هستید حتماً اصطلاح Responsive Site را شنیده اید. طراحی سایت ریسپانسیو یکی از موضوعات مهم در صنعت کسب و کار اینترنتی در سال های اخیر است. در سال‌های اخیر شاهد افزایش استفاده کاربران از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها بوده‌ایم و افراد با استفاده از این ابزارها کارهای زیادی از جمله مرور اینترنت و وب‌سایت‌ها را انجام می‌دهند، بنابراین طراحی سایت بر این اساس ضروری است. لازم به ذکر است که کاربران می توانند بدون هیچ مشکلی محتوای سایت را در هر دستگاهی مشاهده کنند.
سایت ریسپانسیو چیست؟
یک وب سایت هوشمند، زمانی که به گونه ای طراحی شود که با دستگاه های مختلف مانند لپ تاپ، دسکتاپ، تلفن همراه، تبلت سازگار باشد. کاربران می توانند به راحتی محتوای وب سایت را در هر دستگاهی که به وب سایت دسترسی پیدا می کند بدون نیاز به تغییر وب سایت مشاهده و استفاده کنند. در واقع این طراحی باید به گونه ای انجام شود که مثلاً زمانی که کاربر با موبایل خود به سایت مراجعه می کند، برای استفاده از محتوای سایت نیازی به ورود یا اسکرول افقی نداشته باشد. همچنین اندازه متن، کلمات و دکمه ها باید بدون بزرگنمایی قابل خواندن و کلیک باشد.
طراحی سایت ریسپانسیو به این معنی است که امکان مشاهده صفحات وب برای کاربران در تمامی دستگاه ها وجود دارد. این بدان معنی است که سبک و ظاهر وب سایت باید در تمام دستگاه هایی که می توان برای مرور وب استفاده کرد، سازگار باشد.
چرا طراحی سایت ریسپانسیو مهم است؟
طراحی سایت ریسپانسیو یا واکنش گرا از جنبه های مختلف حائز اهمیت است، بنابراین امروزه مورد توجه طراحان قرار گرفته است. در زیر می خواهیم با برخی از دلایل اهمیت طراحی وب سایت واکنش گرا آشنا شویم.
ارائه صحیح سایت به کاربران:
مهم ترین دلیل طراحی قالب وب سایت ریسپانسیو این است که همه کاربران می توانند با استفاده از هر دستگاه و دستگاهی (گوشی، تبلت، لپ تاپ و ...) با اندازه های مختلف صفحه نمایش به وب سایت دسترسی داشته باشند و محتوای موجود را بدون تغییر کیفیت مشاهده کنند. .
زمان و هزینه طراحی قالب های فردی را کاهش می دهد:
یکی دیگر از دلایل ایجاد یک قالب وب سایت واکنش گرا این است که نیازی به ایجاد و ایجاد قالب های مختلف برای دستگاه های مختلف نخواهد بود. در عوض، با استفاده از طراحی واکنش گرا، می توانید در زمان و هزینه صرفه جویی کنید و قالب هایی را که برای دستگاه های مختلف مناسب هستند ایجاد کنید.
برای افزایش فروش محصولات و خدمات:
داشتن یک وب سایت واکنش گرا به کاربران امکان می دهد اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات را در همه دستگاه ها مشاهده کنند. و در صورت تمایل به سفارش می توانند به راحتی فرم مربوطه را پر کنند. این به شما روند مثبتی در فروش محصولات و خدمات شما نشان می دهد.
بهبود سئوی وب سایت:
گوگل مهمترین و پیشروترین موتور جستجو برای جذب مخاطب است. یکی از مهم ترین و مهم ترین عواملی که این موتور جستجو برای رتبه بندی سایت ها بر اساس سئو در نظر می گیرد، طراحی سایت واکنش گرا می باشد. در واقع اگر دو سایت با شرایط کاملا یکسان وجود داشته باشد، سایتی که طراحی ریسپانسیو داشته و به راحتی کاربران توجه داشته باشد! در رتبه بندی گوگل جایگاه بالاتری کسب می کند و سایت دیگری که رتبه پایین تری دارد، شانس جذب مخاطب بیشتر را از دست می دهد و به مرور زمان به هدفی از صحنه رقابت تبدیل می شود.
مزایای طراحی سایت ریسپانسیو
با اهمیت و مزایای یک وب سایت واکنش گرا آشنا شوید
قبل از اینکه بخواهیم یک وب سایت را ریسپانسیو کنیم؟ بهتر است با مزایای طراحی سایت واکنش گرا و ریسپانسیو آشنا شوید. برخی از مزایای این نوع طراحی عبارتند از:
افزایش ترافیک صفحه:
سایت هایی که از قالب های سایت واکنش گرا استفاده می کنند این مزیت را دارند که می توانند تمام داده ها را در قالب کوچکتر به کاربران نمایش دهند. در واقع در این نوع سایت ها، فرمت سایت با اندازه و فرمت دستگاهی که کاربر با آن از سایت بازدید کرده، ادغام می شود تا داده ها به طور کامل نمایش داده شود.
انعطاف پذیری صفحه:
طراحی سایت ریسپانسیو به شما امکان می دهد کاملا انعطاف پذیر باشید. به عنوان مثال، می توانید سایت را طوری طراحی کنید که در صورت بازدید کاربر با استفاده از دستگاه تلفن همراه، قسمتی از سایت به او نشان داده نشود و به جای آن سایر عناصر نمایش داده شوند.
صرفه جویی در زمان و هزینه طراحی:
از آنجایی که در صورت طراحی وب ریسپانسیو نیازی به ایجاد قالب جدید برای هر دستگاه نیست، باعث صرفه جویی زیادی در زمان و هزینه در طراحی وب می شود.
پیشی گرفتن از رقبا:
به عنوان یک سایت واکنش گرا، کاربران می توانند سایت شما را در هر دستگاهی با هر اندازه ای مشاهده کنند. تنها در این صورت است که می توانید از رقبای خود پیشی بگیرید و موفق شوید.
تعداد بازدید از سایت را افزایش دهید.
این قسمت یک نمونه سایت ریسپانسیو می باشد که در تمامی دستگاه ها قابل مشاهده است و باعث بهبود رتبه گوگل و افزایش بازدید سایت می شود.
چگونه یک سایت ریسپانسیو بسازیم
پس از آشنایی با اهمیت و مزایای طراحی ریسپانسیو، این سوال در ذهن افراد خطور می کند که چگونه وب سایت را ریسپانسیو کنیم؟ برای طراحی ریسپانسیو، رابط کاربری یا صفحه اول باید به صورت ریسپانسیو طراحی شود. در عوض، وب سایت باید واکنش گرا باشد. طراحی سایت بر اساس نحوه کار یک وب سایت است که به دو دسته تقسیم می شود:
وب سایت های دارای سیستم مدیریت محتوای آماده: برای طراحی ریسپانسیو این دسته از صفحات باید قالب آماده وب سایت را از فروشگاه های اینترنتی که برای این منظور وجود دارد خریداری و نصب کرد.
نکته مهم این است که هنگام خرید یک قالب مورد نظر، ریسپانسیو بودن آن بررسی شود.
وب سایت های دارای سیستم مدیریت محتوای سفارشی: در این نوع وب سایت ها امکان استفاده از قالب های آماده وجود ندارد. برای ایجاد یک قالب وب سایت واکنش گرا، باید به توسعه دهندگان کمک کرد تا قالب وب سایت را بهینه کنند و کد آن را به صورت واکنش گرا بهینه کنند که این امر مستلزم زمان و تلاش است.
معایب طراحی سایت ریسپانسیو
تاکنون تنها به مزایا و اهمیت سایت ریسپانسیو پرداخته شده است، اما قطعا این نوع طراحی نه تنها دارای جنبه های مثبت، بلکه دارای معایبی نیز می باشد که در ادامه به آن اشاره می کنیم:
عدم تاثیر در افزایش سرعت بارگذاری وب سایت: استفاده از طراحی ریسپانسیو تاثیری در افزایش سرعت بارگذاری وب سایت ندارد و استفاده از آن مزیت محسوب نمی شود.
ناتوانی برخی از مرورگرها در نمایش درست چیدمان های سایت واکنش گرا: به غیر از مرورگرهای کروم و فایرفاکس، برخی از مرورگرهای وب به دلیل عدم پشتیبانی از فناوری جدید دستورالعمل های CSS، قادر به نمایش صحیح سایت های واکنش گرا نیستند.
جمع بندی
امروزه با افزایش روزافزون استفاده از اینترنت در زندگی روزمره مردم و نیاز به آنلاین شدن مشاغل سنتی، طراحی سایت ریسپانسیو به یک ضرورت تبدیل شده است. این نوع طراحی ضروری است، اگر سایتی از آن استفاده نکند، بخش بسیار مهمی از کاربران و مخاطبان اینترنتی خود را از دست می دهد. بنابراین برای دستیابی به مخاطبان زیاد و موفقیت در کسب و کار اینترنتی باید به این موضوع توجه ویژه ای شود. در چنین شرایطی، فراهم کردن این شرایط برای استفاده بینندگان از سایت با هر دستگاهی تنها منجر به افزایش بازدید و موفقیت تجاری خواهد شد.

تفاوت بین یک طراح وب و یک توسعه دهنده وب چیست؟

شرکت طراحی سایت در مشهد  به غیر از مبحث طراحی وب، موضوع دیگری به نام برنامه نویسی وب وجود دارد. در مقاله قبلی در مورد طراحی سایت صحبت کردیم. بررسی این موضوع و درک اینکه برنامه نویسی وب چیست و چه تفاوتی با طراحی وب دارد، ضرری ندارد.
تفاوت بین یک طراح وب و یک توسعه دهنده وب چیست؟
به نظر شما تفاوت بین یک طراح وب و یک توسعه دهنده وب چیست؟ همانطور که انتظار می رود، توسعه دهندگان وب از زبان های وب برای ایجاد ساختار و اسکلت یک وب سایت استفاده می کنند. اما
طراحان وب بیشتر بر روی تصاویر بصری و تعامل بهتر با کاربر متمرکز هستند. البته بخشی از طراحی وب قبل از شروع برنامه مربوط می شود و طراحان باید در مورد الزامات و اجزای سازنده با برنامه نویسان صحبت کنند.
طراح وب
یک طراح وب به سبک وب سایت توجه ویژه ای دارد. او با ابزارهایی مانند فتوشاپ آشنایی دارد و به HTML و CSS نیز مسلط است. علاوه بر این، یک طراح وب باید درک خوبی از رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) داشته باشد تا بتواند الگوی طراحی مورد نظر را قبل و بعد از اجرای صفحه پیشنهاد دهد. کاربران می توانند به خوبی استفاده کنند
قبلاً در مورد اینکه UI چیست و همچنین تفاوت بین UI و UX صحبت کرده ایم. طراحان وب باید از روندهای فعلی طراحی آگاه باشند و همیشه از روش های مختلف برای تجزیه و تحلیل رفتار مشتری و تطبیق سایت با نیازهای آنها استفاده کنند. طراحی وب سایت نیز نقش مهمی در بهبود ترافیک و رتبه سایت دارد.
آنها مسئول بازخورد و تغییر تصمیمات هستند و باید از طرق مختلف سعی در جذب کاربران داشته باشند. توسعه وب یکی از سخت ترین بخش های ایجاد یک وب سایت است، اما برنامه نویسی بدون طراحی خوب و منطقی به شما و کسب و کارتان کمکی نمی کند.
توسعه وب
پس از طراحی وب سایت و پیاده سازی قسمت های مختلف، توسعه دهنده وب آن را با استفاده از زبان هایی مانند جاوا اسکریپت در اختیار طراح وب قرار می دهد. توسعه دهندگان بسته به بخشی از پروژه که در آن مشارکت دارند به 3 دسته تقسیم می شوند:
توسعه دهنده Backend: ساختار اولیه و ارتباطات وب سایت به بخش Backend بستگی دارد. توسعه دهندگان با سرورها و پایگاه های داده به زبان هایی مانند جاوا، SQL و C# کار می کنند و به عنوان مهندس عمران وب سایت می سازند.
توسعه دهنده Front-end: اکنون این ساختمان قدرتمند و پیچیده باید یک معماری داخلی زیبا و قابل درک و استفاده آسان را به کاربران ارائه دهد. یک توسعه دهنده فرانت اند که به عنوان یک طراح وب نیز در نظر گرفته می شود، کسی است که استفاده از وب سایت را با ویژگی های ما ممکن می کند و ظاهر زیبایی به آن می بخشد.
توسعه دهنده تمام پشته: برنامه نویسی که بتواند با هر دو مؤلفه کار کند، توسعه دهنده فول استک نامیده می شود. چنین فردی در ساختن یک وب سایت به تمامی جنبه ها آگاه است و از عهده بخش فنی آن بر می آید.
جمع بندی
بنابراین می دانیم که برای طراحی وب ابتدا به مهارت های طراحی و سپس کدنویسی نیاز دارید و برای برنامه نویسی وب به مهارت کامل کدنویسی نیاز دارید. هر کدام از این دو رشته جذابیت ها و چالش های خاص خود را دارند و بسته به نوع مهارت ها و انتظاراتی که از شغل خود دارید می توانید در این زمینه کسب درآمد کنید.
اما فراموش نکنید که رکن مشترک هر دو رشته، دانش دروس برنامه نویسی است. اگر به فکر شروع یادگیری برنامه نویسی هستید، این مقاله می تواند به شما در این راه کمک کند.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد