x تبلیغات
شرکت طراحی سایت در مشهد چه وظایفی دارد؟

بهینه سازی تصاویر image seo در سئو

آیا باید از کلمات کلیدی هم استفاده کنیم یا برای عکس هایی که در تگ alt پر می کنیم و در زیر سایت اولویت بندی می کنیم توضیحاتی بنویسیم؟

من به جای پاسخ به این سوال، یک بررسی  در مورد سئوی شرکت سفارش طراحی وبسایت در مشهد تصویر انجام دادم، هرچند که یک بررسی بسیار کوتاه خواهد بود...

نمای کلی سئوی تصویر

تصمیم گرفتم به مواردی که در سئوی تصویر مهم است اشاره کنم.

سئوی تصویر همانطور که تجربه من نشان داده است بر خلاف سایر الگوریتم های گوگل که در مورد وب سایت ها هستند و سروصدا می کنند و همه در مورد آن می نویسند و حالا شما پنگوئن ها و مرغ مگس خوار و. .. همه اینها را می دانید و نام آنها را در مورد سئوی تصویر و تغییر الگوریتم گوگل شنیده اید، کمتر در مورد آن صحبت می شود، اصولاً گوگل آن را منتشر نمی کند، اما به طور تجربی من چه کسی می دانم، حدود سال 85 است. همچنین الگوریتم های سال 90-91 و سال 95 به طور جدی تغییر کردند زیرا نتایجی که ما در بخش تصویر در موتورهای جستجو دریافت می کردیم ناپدید شد و تغییرات بزرگی ایجاد شد.

معمولا تست گوگل جهانی نیست. در مرحله ای که گوگل می خواهد الگوریتم ها را آزمایش کند، تغییراتی در منطقه ایجاد می کند. نتیجه ای که آنها می خواهند این است که نتایج نمایش داده شده با جستجوی مخاطب آنها مرتبط تر باشد.

اکنون، صرف نظر از اینکه این الگوریتم‌ها دقیقاً چگونه و چه زمانی تغییر می‌کنند، تصویر کلی این است که فرآیند سئو دو بار کاملاً تغییر کرده است.

در سال در سال 1985، ما یک وب سایت داشتیم که در آن تصاویر را ارسال می کردیم و اگر همه چیز را روی آن تصاویر انجام می دادیم، روش سئو آسان تر می شد. و بالا می رود و به خصوص سخت نبود زیرا اکثر افراد دارای وب سایت از این قوانین خوب پیروی نمی کنند. اگر از همین قانون پیروی کنید، به راحتی به اوج خواهید رسید.

URL مناسب برای مخاطب

در سال 1985 متوجه شدیم که URL های دوستان برای سئوی تصویر گوگل اهمیت پیدا می کنند.

در گذشته، در واقع برای صفحات وب مشخص شده بود، اما در سال 1985، به طور کامل خود را برای نام فایل ها نشان داد. از سال 1985، زمانی که می خواستیم سئوی تصاویر را انجام دهیم، نام فایلی را که آپلود می کردیم تغییر دادیم. یا الان قبل از آپلود اسم فایل رو فارسی میزاریم اگه سرور چیزی قبول نکرد آپلود میکنیم اگه نشد اسم روی سرور رو به 90.91 تغییر میدیم تصویر متن بعدی به تصویر، اگر این کلماتی باشد که ما استفاده کردیم، سئوی تصاویر به صورت خودکار انجام می شود.

تنظیمات جدید (دامنه اتوریتی و...)

از حدود سال‌های 1990 تا 1991، تغییر بزرگی در الگوریتم‌های SEO تصاویر گوگل رخ داد، ما متوجه شدیم که نه تنها alt و نام فایل مهم هستند، بلکه پارامترها بسیار بسیار بیشتر شده‌اند.

پارامترهایی مانند اندازه عکس، اندازه تصویر و غیره. به آنها اضافه شد و اهمیت پیدا کرد.

اتفاق مهم تری در حدود سال 95-96 افتاد. علاوه بر پارامترهایی که مهم هستند (اکنون آنها را یک به یک بررسی می کنیم) یعنی از 90.91 که این پارامترها پیاده سازی شدند همچنان مهم هستند، اما به طور خاص از 95.96، اعتبار دامنه (مرجع یا اعتبار دامنه) ، آیا صفحه ای که این عکس در آن قرار دارد، در عبارت جستجو بالا است یا خیر؟ سایتی که این عکس در آن قرار گرفته است رتبه خوبی در این کلمه دارد یا نه مهم شد.

اکنون به نظر می رسد سئوی تصویر فاکتورهای زیادی دارد، بر خلاف 80.81 که یک عکس بسیار آسان گرفتیم، یک alt گذاشتیم و صفحه اول نتایج تصویر با ضربان قلب ظاهر می شد و رفتن به موقعیت اول خیلی سخت نبود. . . اکنون پارامترهای زیادی داریم. بیایید این پارامترها را با هم بحث کنیم، اما من اشاره می کنم و تاکید می کنم که باید به یاد داشته باشیم که گوگل این را پیشنهاد نکرده است، هیچ کس الگوریتم های گوگل، منابع گوگل، متن برای کد گوگل را باز نکرده است، همه نمی توانند دقیقا ببینند و بگویند این سئو چگونه انجام می شود. . این الگوریتم ها چگونه کار می کنند؟

ما بر اساس تجربیات مبتنی بر آزمون و خطا مشکوک هستیم که این پارامترها و این نکات ممکن است در سئوی تصویر موثر باشد...

آنچه امروز به نظر من مهمتر است، خود صفحه اتوریتی / دامنه اتوریتی است، یعنی تصاویر صفحات معتبر یا سایت هایی با اعتبار دامنه بالا بیشتر در اولین نتایج گوگل در بخش تصویر دیده می شوند.

قدیمی است، فایل نصف است، نام فایل باید مرتبط با موضوع تصویر باشد

طبق برخی از روش ها، بهتر است نام فایل را با عنوان صفحه اشتباه نگیرید

چگونه نام تصویر را انتخاب کنیم؟

به نظر می رسد چند وقت پیش عده ای وارد آن شده اند، یعنی یکی از دوستانش نام تصویر را دقیقاً به عنوان عنوان مقاله انتخاب کرده و آن را معادل آدرس اینترنتی قرار داده است. اما گوگل متوجه شد که پس از مدتی این تصاویر به طور کامل حذف شدند، اما به حالت اولیه خود بازگشتند، در واقع احتمالاً از اهمیت نام فایل کاسته شده است، اما نام فایل نسبی همچنان مهم است، اما نام فایل باید مطابقت داشته باشد. محتوای تصویر باید مرتبط باشد و محتوای تصویر باید با محتوای متنی اطراف تصویر مرتبط باشد

یکی از مهم ترین تغییرات در سال های 1991-1990 همین بود. در آن زمان متوجه شدیم که اگر متنی در اطراف یک تصویر وجود دارد، یا دو پاراگراف بالا و پایین، با یک کلمه کلیدی در آن و سپس نام آن تصویر. ، می توانید از این کلمات استفاده کنید شانس سئو بودن این تصویر در این کلمات کلیدی بسیار زیاد است

در نتیجه نام فایل بسیار مهم است، اما آن را با عنوان صفحه یکی نکنید، آنها برای مدتی این کار را انجام می دهند، اما دیگر ...

هوش مصنوعی گوگل در سئوی تصویر چگونه کار می کند؟

حالا نام فایل باید به محتوای تصویر مربوط باشد، حالا یک شک وجود دارد، برخی می گویند گوگل آنقدر باهوش است که بفهمد عکس چیست، عناصر چیست، عکس در مورد چیست، برخی می گویند نه. وضعیت آنقدر عجیب نیست که گوگل بتواند تصویر را درک کند. محتوای تصویر را شناسایی و درک کنید.

در بحث وب معنایی، گوگل محتوای صفحات را درک می کند و محتوای ویدیوها و همچنین فایل های صوتی آنها را استخراج می کند و متن فیلم ها را با گفتار به متن ترکیب می کند و می تواند تشخیص دهد که این فیلم ها در مورد چیست.

اما همچنان گویا گوگل آنقدر هوشمند نیست که تصویر را درک کند، یعنی میزان هوش الگوریتم ها و ماشین های گوگل به آن حدی نرسیده که بتواند خود تصویر و عناصر آن را تشخیص دهد.

به عنوان یک شخص، اگر یک عکس، مثلاً یک عکس از دریا را ببینید، متوجه می شوید که این دریا است، اینجا چهار نفر هستند، این سه مرده اند، این دو زن هستند، علف است. . ، یک بیل در گوشه ای است مثلاً مجسمه ای کنار دریا و ...

به عنوان مثال، گوگل ممکن است بفهمد که این تصویر مربوط به دریا است، اما به نظر نمی رسد آن را شناسایی و مرتبط کند و معنای آن را استخراج کند، گوگل هنوز آنقدر هوشمند نیست.

بنابراین به نظر می رسد گوگل توجه ویژه ای به متن اطراف تصاویر دارد.

زمان بارگذاری یا زمان بارگذاری

بحثی که گوگل در دو سال گذشته به وضوح به آن توجه داشته است "زمان بارگذاری" است.

1- اولین پارامتر زمان بارگذاری سرعت سرور است، اگر سرعت وب سایت شما پایین است، فرقی نمی کند متن، عکس، ویدیو یا محتوای دیگر باشد، همه آنها به کندی بارگذاری می شوند، بنابراین باید از یک سرور خوب استفاده کنید.

در اینجا دوباره بحث استفاده از CDN وجود دارد، CDN ها از یک طرف خوب هستند زیرا به راحتی به حجم بالای مخاطب پاسخ می دهند، اما از طرف دیگر سرعت اولیه را حتی برای حجم کم کاهش می دهند.

2-حالا در بحث زمان بارگذاری بحث دیگری در مورد سایز عکس وجود دارد که باید اصلاح شود. اکنون، با سایتی مانند gtmetrix، گوگل تشخیص می دهد که عکسی که در سایت خود قرار داده اید می تواند بهینه سازی شده و اندازه مناسبی داشته باشد. بود.

عکسی که گوگل تشخیص داده ممکن است کوچکتر بوده باشد و شما آن را به اندازه کافی بزرگ نکرده باشید، اکنون در نتایج گوگل نمایش داده نمی شود، یا به ندرت نمایش داده می شود، یا اگر نتایج دیگری وجود نداشته باشد، ممکن است نشان داده شود.

بنابراین، بهینه سازی تصویر از سال 1995 و 1996 اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.

کیفیت تصویر

1-یک بحث بیشتر در مورد کیفیت IMAGE، بدیهی است که گوگل عکس های واضح را ترجیح می دهد و عکس های تار و تار را دوست ندارد، اگر دقت کنید عکس های گوگل کمتر تار به نظر می رسند.

2- تصویر را کمی تقویت کنید، کمی کنتراست اضافه کنید، این کار را می توان با ابزاری مانند Photoshop یا Photo Inback انجام داد.

3- گوگل بیشتر به عکس های رنگارنگ علاقه دارد، می تواند حجم رنگ را تشخیص دهد، هیستوگرام عکس را می گیرد و بر اساس آن تصمیم می گیرد، بنابراین کیفیت عکس و دقت آن مهم است.

عنوان فرعی

همانطور که در مورد کپشن‌ها گفتم، متنی که درست بعد از عکس یا قبل از عکس می‌آید، به‌عنوان شرح عکس شناخته می‌شود، که برای گوگل مهم است، همچنین متن و پاراگراف‌های اطراف عکس.

Alt که خیلی وقته وجود داره و هنوز هم هست، توضیحاتش همونه، تگ های اختیاری مثل عنوان هست که وقتی ماوس رو نگه میدارین روی عکس ظاهر میشن، بعضیا میگن استفاده نکن، ولی تجربه من نشون میده این عنوان تاثیر مثبتی بر سئوی تصویر در وب سایت هایی که عنوان را وارد می کنیم بسیار راحت تر از سایت هایی است که نمی توانیم عنوان را تغییر دهیم.

اپلیکیشن سایت tineye

گوگل به منحصر به فرد بودن یک تصویر بسیار بسیار حساس است. قدیم یه جایی یه عکس پیدا میکردیم میاوردیم تو صفحه و تا میخوردیم سئو میکردیم.

اون صفحه اصلی هم زیاد دیده نمیشد قبلا دیده بودیم ولی فکر کنم گوگل الان داره تشخیصش میده خیلی سخت نیست اگه TinEye رو دیدی بهش میگن جستجو عکس معکوس میبینی ، تمام شباهت ها و تغییرات. گوگل اکنون سایت هایی را می شناسد که عکس های منحصر به فردی دارند. احتمال اینکه سئو افزایش یابد بسیار بسیار زیاد است.

باز هم این تفاوت در جاهای دیگر هم منعکس شده است. مواقعی وجود دارد که مثلاً می گوییم از یک عکس در صفحه وب خود استفاده می کنیم، سپس عکسی را که داریم می فرستیم و ماه ها خودمان را تبلیغ می کنیم. بعد، دو ماه بعد، سه ماه بعد برای مطالب دیگر. ما دوباره همان تصویر را ارائه می دهیم که یکی از بزرگترین اشتباهات سئو در زمینه تصویر است. برای توضیح دیگر، اگر از همان تصویر قبلی استفاده کنیم، خیلی مهم است که این تصویر را Paste نکنیم، SRC این تصویر را به همان تصویر بیاوریم، یعنی یک تصویر را روی یک سرور قرار دهیم.

از اینجا نتیجه دیگری حاصل می شود. البته تصاویر استفاده شده در صفحات با پیام های مرتبط و مشابه، سئو دوستانه تر هستند.

گوگل سرچ کنسول چیست؟

 کنسول جستجوی گوگل یکی از ابزارهایی است که با استفاده از آن می توانید سایت شرکت طراحی سایت در مشهد خود را بهتر تجزیه و تحلیل کنید و مشکلاتی را که در سایت شما ایجاد می شود برطرف کنید.

با استفاده از این ابزار می توانید تمام مزایا و معایب و تمام فعالیت هایی که سایت شما را در طول روز اشغال می کند را مدیریت کنید.
این ابزار به طور کلی عملکرد مدیریت سایت را انجام می دهد و به شما آمار می دهد تا به بهبود رتبه سایت شما کمک کند. آمار ارائه شده توسط این ابزار عبارتند از: اطلاع از مشکلات احتمالی سایت، اطلاع از دسترسی ربات های گوگل به سایت شما، حجم ترافیک دریافتی، نمایش تاریخچه کلمات کلیدی و اطلاع رسانی لینکی که از مکان های دیگر دریافت می کنید. با استفاده از این موارد می توانید رتبه سایت خود را ارتقا دهید.
با پیوند دادن سایت به یک موتور جستجو، سایت را به طور خودکار به گوگل ارائه می کنید. برای دسترسی به ویژگی های کنسول گوگل، ابتدا باید سایت خود را به این دستگاه متصل کنید.
پنج دلیل مهم برای استفاده از کنسول گوگل
دسترسی داشته باشید
ربات های گوگل می توانند به سایت شما دسترسی داشته باشند و محتوای سایت شما را بررسی کنند.
نتایج را پاک کنید
با کمک این ابزار می توانید از گوگل بخواهید محتوایی را که اخیراً به وب سایت خود اضافه کرده اید بررسی و آنالیز کند و اگر آن محتوا را نمی خواهید با درخواست سرویس گوگل آن را حذف کنید.
مطالب جالب پیدا کنید
ایجاد شیشه ای که نتایج و ارائه های سایت شما را جذاب تر می کند.
تعمیر و نگهداری سایت
شما می توانید سایت خود را با این ابزار بدون به خطر انداختن نتایج جستجوی گوگل سایت خود حفظ و نگهداری کنید.
مشکلات احتمالی وب سایت را برطرف کنید
شما می توانید از این ابزار افزونه برای شناسایی مشکلاتی که ممکن است بر تجربه کاربری و عملکرد و رتبه سایت شما تأثیر بگذارد استفاده کنید و مشکل را برطرف کنید.
نحوه ایندکس کردن سایت در موتور جستجوی گوگل
نصب وردپرس در سایت
اولین کاری که برای نمایش وب سایت خود در کنسول جستجو باید انجام دهید، نصب مرورگر وب سایت وردپرس است. پس از ورود به وردپرس، به منوی مدیریت بروید و روی گزینه ها کلیک کنید > به قسمت خواندن وردپرس بروید و گزینه نمایش موتورهای جستجو را غیرفعال کنید.
افزونه Yoast SEO را نصب کنید
در این قسمت باید افزونه Yoast را نصب کرده و در وردپرس خود فعال کنید. پس از فعال سازی افزونه Yost منوی جدیدی به نام SEO به دسکتاپ شما اضافه می شود. سپس به تب Webmaster Tools رفته و دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.
پس از انجام مراحل قبلی، به Google Webmaster Tools رفته و با حساب Google یا Gmail خود وارد شوید. در این مرحله باید وب سایت خود را به کنسول جستجوی گوگل اضافه کنید. به اکانت Tools رفته و روی گزینه Add Assets کلیک کنید. سپس آدرس سایت وردپرسی خود را وارد کنید. در صفحه بعد به تب وردپرس Options رفته و کادر رادیویی HTML Tags را انتخاب کنید.
در پنل مدیریت وردپرس خود به SEO > General بروید. سپس متا کد نشان داده شده در تصویر زیر را کپی کنید و آن را در Menu > SEO > General > Webmaster Tools > Google Verification Code تغییر دهید و روی Save Change کلیک کنید تا کار خود ذخیره شود.
نقشه های سایت XML را ایجاد و پیکربندی کنید
هنگامی که سایت شما تایید شد، کاری که باید انجام دهید ایجاد نقشه سایت است. سپس نقشه سایت خود را در قسمت نقشه سایت ثبت کنید. پس از آن، ممکن است مدتی طول بکشد تا اطلاعات نقشه سایت شما در گوگل ظاهر شود.
پس از تأیید اعتبار وب سایت خود، به SEO > General > Features بروید و XML Sitemaps را انتخاب کنید. برای مشاهده نقشه سایت، روی علامت سوال کنار قسمت نقشه سایت XML کلیک کنید و روی لینک View Sitemap کلیک کنید.
در مرحله آخر، دوباره وارد حساب کنسول جستجوی گوگل خود شوید و سایت خود را انتخاب کنید. سپس به بخش Crawl / Sitemaps در سمت راست بروید و روی دکمه Add / Check Sitemap کلیک کنید و URL نقشه سایت خود را اضافه کنید.
با انجام مراحل بالا می توانید به راحتی لینک سایت خود را در کنسول جستجوی گوگل ثبت کنید.

گزارش Behavior گوگل آنالیتیکس

اکنون زمان آن رسیده است که بفهمیم کاربران/بازدیدکنندگان چگونه شرکت طراحی سایت در مشهد با محتوا و صفحات وب سایت پس از ورود به وب سایت تعامل دارند. به عنوان مثال، چه صفحاتی را بازدید می‌کنند، چه کلماتی را در وب‌سایت جستجو می‌کنند، چه فعالیت‌هایی را فعال می‌کنند یا چقدر زمان را در صفحات وب‌سایت می‌گذرانند.

این بخش همچنین برای بررسی رویدادهایی که در Google Tag Manager ایجاد کرده ایم استفاده می شود. معمولا یک روز پس از ایجاد رویداد در گوگل تگ منیجر، برای اطمینان از فعال بودن رویداد مورد نظر (مثلا رویداد پیگیری پیمایش صفحه سایت) به این قسمت مراجعه می کنیم.

تبدیل هیسابا گوگل آنالیتیکس

برای اطلاع از وضعیت تبدیل یا تبدیل ها در سایت باید از این گزارش استفاده کنیم. در این قسمت آدرس های هدف و مسیری که کاربران/بازدیدکنندگان برای رسیدن به هدف طی می کنند قابل مشاهده است. به عنوان مثال، اگر یک هدف خرید ایجاد کرده اید، با استفاده از جریان هدف، متوجه می شوید که کاربران از چه صفحاتی بازدید کرده اند و برای رسیدن به هدف خرید چه کرده اند. به طور کلی تمام اطلاعات و داده های مربوط به Convergence یا Goal را در این قسمت خواهید یافت.

گزارش های Google Analytics را ذخیره و به اشتراک بگذارید

می توانید تمامی گزارش های فوق را به صورت فایل های PDF، Google Sheet، Excel و CSV دانلود کنید. همچنین می توانید گزارش ها را ذخیره کنید تا بخش سفارشی سازی را در بخش گزارش ذخیره مشاهده کنید. همچنین می توانید از ویژگی اشتراک گذاری برای ارسال گزارش در قالب ایمیل استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید گزارش مخاطبان را به صورت روزانه یا هفتگی برای رهبر تیم بازاریابی دیجیتال خود ارسال کنید، فقط از گزینه اشتراک گذاری استفاده کنید. آدرس ایمیل سرپرست تیم را وارد کنید و گزارش را با فرمت pdf، csv یا اکسل ارسال کنید. Google Analytics گزارش را از طریق ایمیل بر اساس تنظیمات اشتراک‌گذاری شما ارسال می‌کند.

همه گزارش ها را می توان در هر زمان (روزانه، هفتگی، 28 روزه، فصلی و غیره) مشاهده، به اشتراک گذاشت و دانلود کرد.

ایجاد اهداف در گوگل آنالیتیکس

بر اساس اهداف شما باید یک سری اهداف در وب سایت ایجاد کنیم. اهداف به ما کمک می کنند عملکرد وب سایت را اندازه گیری کنیم و رفتار کاربر را بهتر تجزیه و تحلیل کنیم. اساساً بدون هدف، استفاده از Google Analytics تقریباً بی فایده است. اهداف، وظایف و فعالیت هایی هستند که کاربر انجام می دهد و برای ما مهم است. به عنوان مثال، هدف از خرید موفق، هدف از افزودن یک کالا به سبد خرید، هدف از کلیک بر روی دکمه خرید، هدف ثبت نام در خبرنامه و غیره.

در فارسی تعریف خاصی از هدف وجود ندارد، بازاریابان دیجیتال به آن هدف می گویند.

در گوگل آنالیتیکس یونیورسال 2 راه برای ایجاد هدف وجود دارد: از قسمت اهداف در تنظیمات گوگل آنالیتیکس استفاده کنید و یک هدف پیش فرض ایجاد کنید، راه دیگر این است که این کار را با کمک گوگل تگ منیجر انجام دهید. این روش کمی پیچیده است و نیاز به آموزش دارد. توصیه می کنیم برای یادگیری نحوه ایجاد رویدادها در گوگل تگ منیجر و وارد کردن آنها به گوگل آنالیتیکس از دوره آموزشی Google Tag Manager Mentorix استفاده کنید.

در هر صورت، ایجاد اهداف یکی از مهمترین کارهایی است که باید پس از راه اندازی گوگل آنالیتیکس در وب سایت خود انجام دهید. ما همیشه باید اطمینان حاصل کنیم که اهداف به درستی کار می کنند، در غیر این صورت داده های گزارش های گوگل آنالیتیکس با شکست مواجه خواهند شد.

اگر بخواهیم اولین راه را برای ایجاد اهداف در گوگل آنالیتیکس طی کنیم، می توانیم از اهداف یا قالب های از پیش ساخته شده استفاده کنیم. Google Analytics چندین نوع هدف را به طور پیش فرض در بخش اهداف تنظیمات تعریف کرده است:

اهداف مربوط به خرید کالا مانند پرداخت و ثبت سفارش، اهداف مربوط به ثبت نام در سایت یا بارگذاری موفقیت آمیز فایل در سایت، دانلود فایل (مانند بروشور و کاتالوگ) و اهداف ثبت نام در سایت خبرنامه ها، اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی یا افزودن محصول به موارد دلخواه. .

برای مثال اگر می خواهیم در گوگل آنالیتیکس یک هدف خرید موفق ایجاد کنیم، پس از انتخاب پرداخت، روی جزئیات هدف کلیک کرده و آدرس خرید موفق را در قسمت هدف وارد کنید. در اینجا به جای وارد کردن آدرس کامل، دامنه را حذف کرده و بقیه آدرس را وارد کنید. در این مورد هدف به درستی کار می کند.

اما ایجاد هدف در گوگل آنالیتیکس با استفاده از این روش چندان ساده نیست. اغلب اتفاق می افتد که آدرس نهایی یک خرید موفق شامل پارامترهای مختلفی است که برای هر مشتری متفاوت است و یک آدرس URL واحد ندارد. بنابراین باید آدرس را با دقت وارد کنید تا مقصد به درستی کار کند.

انواع مدل های Attribution در گوگل آنالیتیکس

هنگام اندازه گیری قصد و تبدیل، باید به صفات نیز توجه کنیم. صفات و اهداف کانال هایی هستند که هر هدف از طریق آنها رخ می دهد. این نوع شناسایی در گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز و دیگر پلتفرم های تبلیغاتی استفاده می شود. در یک مدل شناسایی، می‌خواهیم بدانیم کدام کانال‌های ارتباطی در تصمیم مصرف‌کننده برای رسیدن به هدف نقش دارند و اعتبار عمده‌ای به آن می‌دهند.

مثلا در اینترنت برای بلیط هواپیما استانبول جستجو کردم. بعد از جستجو در گوگل و کلیک بر روی تبلیغ یک وب سایت فروش بلیط هواپیما، به این سایت می روم. قیمت ها را نگاه می کنم اما نمی خرم. چند روز بعد دوباره به همان سایت سر می زنم اما این بار آدرس آن را در نوار آدرس وارد می کنم و از طریق تبلیغات گوگل ادز به سایت نمی روم. بالاخره بعد از جستجوی مجدد قیمت ها، بلیط استانبول را می خرم. به نظر شما الان هدف خرید بلیط کدام کانال است یا کدام کانال قابل اعتمادتر است؟ تبلیغات گوگل یا مستقیم؟

اینجاست که اهمیت صفت مشخص می شود. اگر متخصص Google Ads در صفحه فروش بلیط بخواهد اثربخشی کمپین فروش بلیط را بررسی و تجزیه و تحلیل کند، احتمالاً از مدل انتساب اولین کلیک استفاده خواهد کرد. این به معنای تبلیغات گوگل است. این ویژگی به اولین پورتال یا کانالی که کاربر از طریق آن وارد سایت شده است اعتبار کامل می دهد.

در حال حاضر (در سال 2021)، 6 نوع مدل انتساب در Google Analytics و Google Ads استفاده می شود:

روی آخرین مورد کلیک کنید

ابتدا کلیک کنید.

ادبیات

زمان پوسیده

بر اساس موقعیت

داده محور

برای آشنایی بیشتر با قالب ها در گوگل آنالیتیکس و درک تنظیمات آن ها، حتما به مقاله زیر مراجعه کنید.

برای دسترسی به مدل انتساب در گوگل آنالیتیکس، به مسیر زیر بروید و بر اساس اهداف، مدل انتساب را انتخاب کنید:

گزارش->شبیه سازی چند کانالی->ابزار شبیه سازی مدل را تغییر دهید

اتصال Google Analytics به Google Ads

اگر می خواهید کمپین تبلیغاتی گوگل را اجرا کنید، فراموش نکنید که آن را به گوگل آنالیتیکس متصل کنید. اتصال Google Analytics به Google Ads به متخصصان Google Ads کمک می‌کند تا Google Ads و داده‌های کمپین را بهتر تجزیه و تحلیل کنند. مثلاً از این طریق می توانیم بفهمیم که میزان خروج از کمپین گوگل ادوردز چقدر است؟!

برای اتصال Google Ads به Google Analytics؛ می‌توانید از بخش پیوند Google Ads در ویژگی Google Analytics استفاده کنید یا این کار را از طرف دیگر Google Ads انجام دهید. در گوگل ادز باید به قسمت tools and settings رفته و گزینه linked account را انتخاب کنید. سپس بر روی گوگل آنالیتیکس کلیک کنید و از لینک اتصال گوگل آنالیتیکس به گوگل ادز مطابق با شماره شناسه گوگل آنالیتیکس وبسایت مورد نظر استفاده کنید.

برای اتصال Google Analytics به Google Ads باید در هر دو دستگاه دسترسی کامل یا حقوق سرپرست داشته باشید.

بیشتر بخوانید: Google Analytics را به Google Ads وصل کنید + آموزش ویدیویی

گوگل آنالیتیکس را یاد بگیرید

برای یادگیری گوگل آنالیتیکس می توانید به منابع مختلف در ایران و خارج از کشور مراجعه کنید. این منابع بر اساس اهمیت و محبوبیت آنها در بین بازاریابان دیجیتال انتخاب می شوند.

Google Skillshop

اغلب، اولین بازاریاب دیجیتال برای یادگیری نحوه استفاده از ابزارهای گوگل می رود و بخشی از فروشگاه مهارت گوگل است. این بخش در اصل آکادمی بازاریابی دیجیتال گوگل است و دوره های رایگانی مانند کار با ابزارهای گوگل مانند گوگل تگ منیجر، گوگل آنالیتیکس، یوتیوب و گوگل ادز دارد.

پس از اتمام هر دوره می توانید گواهی پایان دوره را دریافت کنید.

کانال YouTube Analytics Mania و کف وب

جولیوس یکی از محبوب ترین بازاریابان دیجیتال با گوگل آنالیتیکس و گوگل تگ منیجر است. او یک آموزش جامع و جامع Google Analytics را در وب سایت و کانال یوتیوب خود ارائه می دهد که باید آن را بررسی کنید.

Saluran YouTube Analyticsmania

تجزیه و تحلیل وب سایت

کانال و وب سایت یوتیوب مانند داده ها

Google Analytics، Google Ads، Google Tag Manager بعدی در لیست بنجامین است. بنیامین همیشه در ابتدای فیلم های آموزشی خود را معرفی می کند: سلام من بنیامین هستم از Lovedata. همچنین می توانید آموزش های دقیق Google Analytics را در وب سایت و کانال یوتیوب بنجامین بیابید.

کانال یوتیوب Lovesdata

وب عاشق داده ها

 

این سایت از چه افزونه هایی استفاده می کند؟ آشنایی با افزونه های سایت

اگر می خواهید یک سایت وردپرس بسازید و تازه شروع به کار کرده اید، شرکت طراحی سایت در مشهد ممکن است بخواهید کمی تقلب کنید! آیا به این دلیل است که شما هنوز در انتخاب قالب وردپرس و افزونه های وردپرس تجربه کافی ندارید، آیا می خواهید وب سایت های قدیمی را در فضای کاری خود بررسی کنید و ببینید سایت از چه قالبی استفاده می کند و چه افزونه هایی در سایت نصب شده است؟ درک افزونه های سایت آسان است! در واقع، یافتن افزونه های نصب شده در یک سایت به قدری آسان است که به محض یادگیری آن، حتی از روی کنجکاوی، چندین وب سایت را بررسی می کنید تا افزونه های وردپرس آنها را شناسایی کنید!
بنابراین اگر می خواهید پاسخ سوالات زیر را بدانید:
این سایت از چه افزونه هایی استفاده می کند؟
چگونه بفهمم فرمت وب سایت چیست؟
چگونه یک قالب وردپرس را شناسایی کنیم؟
چگونه بفهمیم فرمت وب سایت چیست؟
چگونه بفهمیم که یک سایت وردپرسی است؟
چگونه یک قالب سایت وردپرس را تشخیص دهیم؟
افزونه های نصب شده در سایت را پیدا کنید
همانطور که در بالا اشاره کردم، راه های زیادی برای درک افزونه ها و قالب های وب سایت وجود دارد و ما سعی می کنیم در این مقاله ساده ترین آنها را در نظر بگیریم.
استفاده از سایت و ابزارهای آنلاین
ساده ترین و سریع ترین راه برای یافتن افزونه های نصب شده در سایت استفاده از یک ابزار آنلاین برای این کار است، در این قسمت از مقاله تعدادی از بهترین وب سایت های جستجوی سایت وردپرس را معرفی کرده ایم.
وب سایت WPThemeDetector
یکی از بهترین های این ابزار وب سایت WPThemeDetector است، برای استفاده از این ابزار و کشف تم ها و افزونه های سایت مورد نظر خود، کافیست آدرس سایت را در کادر فوق وارد کرده و دکمه سبز رنگ "Experience the Magic of WPTD!" نوع
وب سایت WP را اسکن کنید
یکی دیگر از سایت های عالی برای یافتن قالب ها و افزونه های وب سایت، ابزار ScanWp است، نکته جالب در مورد این ابزار این است که علاوه بر یافتن قالب وب سایت مورد نظر خود، می توانید بررسی کنید که برخی از کلمات کلیدی سایت را نیز درج کنید.
ترافیک وب با WPdetector
از میان ابزارهای آنلاینی که می توانید برای شناسایی قالب و افزونه های نصب شده در سایت استفاده کنید، WPdetector یکی از بهترین هاست که برای استفاده از این ابزار کافی است دامنه سایت مورد نظر را در قسمت مشخص شده وارد کرده و روی دکمه سبز رنگ کلیک کنید. روی "تشخیص" کلیک کنید تا تمام اطلاعات سایت مورد نظر در چند ثانیه نمایش داده شود.
موضوع سایتش چیه
یکی از بهترین ابزارهای آنلاین برای شناسایی تم وب سایت وردپرس و البته افزونه های نصب شده در وب سایت وردپرس، ابزار Whatwpthemeisthat است. مانند سایر ابزارها، نام دامنه مورد نظر را در فیلد ارائه شده قرار دهید و روی نماد سبز رنگ جستجو کلیک کنید. برای مشاهده مشخصات سایت مورد نظر کلیک کنید.

سختی کلمه کلیدی در سئو چیست و چگونه آن را تشخیص دهیم؟

 دشواری کلمات کلیدی یک معیار بسیار مهم در هنگام انجام تحقیق در مورد شرکت طراحی سایت در مشهد کلمات کلیدی و ایجاد استراتژی سئو شما است. این پارامتر تعیین می کند که چقدر تلاش، هزینه و زمان لازم است تا کلمه مورد نظر در صفحه اول گوگل به دست آید. دانستن این موضوع می تواند دید واقع بینانه و استراتژی مناسب تری به شما بدهد.

هر ابزار SEO روش خاص خود را برای محاسبه دشواری کلمات کلیدی دارد. بنابراین، در این مقاله نحوه کار با برخی از ابزارهای محبوب را بررسی خواهیم کرد. ما راهی گام به گام به شما نشان خواهیم داد تا بفهمید برای برنده شدن چه چیزی لازم است، و همچنین برخی از استراتژی‌های مخفی برای ارزیابی رقابت کلمات کلیدی را فاش خواهیم کرد، که به شما تصویری فوق‌العاده واضح از کارهایی که باید انجام دهید تا جلوتر بمانید ارائه می‌کنیم. رقابت. قد بلندتر باشید، پیشنهاد دهید.
سختی کلمه کلیدی چیست؟
دشواری کلمه کلیدی اصطلاحی است که نشان می دهد رتبه بندی وب سایت شما برای هر کلمه کلیدی چقدر دشوار خواهد بود. درک رقابت برای هر کلمه کلیدی به هدایت استراتژی SEO شما و پاسخ به سوالات زیر کمک می کند:
رقابت چطور می تواند این موضوع را داشته باشد؟
آیا شانسی برای رقابت با این کلمه کلیدی دارم؟
آیا باید از منابع خودم برای رتبه بندی این کلمه کلیدی استفاده کنم یا در جای دیگری استفاده کنم؟
ابزارهای سئو معمولاً مقداری دشواری کلمات کلیدی را نشان می دهند و همه عوامل رقابتی را در نظر نمی گیرند. با این حال، معمولاً می‌توانید با استفاده از فاکتورهای زیر برآورد دقیقی از دشواری کلمه کلیدی بدست آورید.
URL فعال
قدرت دامنه
اعتبار URL
قابلیت اطمینان دامنه
تعداد بک لینک و دامنه لینکر
زمان لازم برای دستیابی به نتایج
محبوبیت کلمه کلیدی
کیفیت محتوا مورد نیاز است
هدف جستجوی کاربر
ابزار اندازه گیری کلمات کلیدی
هر ابزار سئو روش خاص خود را برای محاسبه دشواری کلمات کلیدی دارد، بنابراین بیایید با درک برآوردگرهای اصلی رقابت کلمات کلیدی و نحوه محاسبه آن شروع کنیم.
عارف
من راش هستم
KWFINDER
MOZ
ابزارهای دیگر
اهرفس
Ahrefs یک ابزار محبوب سئو است که به متخصصان سئو کمک می کند تا با استفاده از اطلاعات ارزشمندی که ارائه می دهد، استراتژی های سئو خوبی داشته باشند.
Ahrefs دارای بزرگترین پایگاه داده کلمات کلیدی در وب با بیش از 7.4 میلیارد کلمه کلیدی (از بیش از 170 کشور) و در حال رشد است. KD اصطلاحی است که Ahrefs برای نشانگر دشواری کلمه کلیدی استفاده می کند تا به شما کمک کند تا بفهمید یک کلمه کلیدی یا عبارت جستجو چقدر رقابتی است. KD رقابت یک کلمه کلیدی را در مقیاس 1 تا 100 اندازه گیری می کند. دشواری کلمه کلیدی اساساً به شما می گوید که صفحه هدف شما باید چند دامنه ارجاع دهنده برای آن کلمه کلیدی رتبه بندی کند.
مزایای
Ahrefs KD معیار مورد علاقه ما برای شروع فرآیند درک دشواری کلمات کلیدی است.
KD Ahref دقیق ترین نمره دشواری کلمه کلیدی است که ما استفاده کرده ایم.
مشکلات
Ahrefs KD از معیارهای سئو داخلی برای تعیین دشواری کلمات کلیدی استفاده نمی کند.
Ahrefs KD برای بسیاری از KD ها صفر را نشان می دهد که ما معتقدیم یک باگ است.
SEMRush
امتیاز دشواری کلمه کلیدی SEMrush پیش بینی می کند که رتبه بندی یک کلمه کلیدی از یک صفحه جدید در وب سایت شما چقدر دشوار خواهد بود. مانند Ahrefs، امتیاز آن در مقیاس 1-100 است
MOZ
Moz قبلا یک ابزار محبوب سئو بود، اما اکنون تعداد کاربران در حال کاهش است زیرا موتور جستجو سریع نیست و پایگاه داده حاوی وب سایت های کمی است.
Moz دارای ابزارهایی مانند Ahrefs و SEM Rush است. ویژگی هایی مانند دیدن بک لینک های صفحه شما، دریافت اطلاعات در مورد کلمات کلیدی و حجم جستجو.
فواید
آنها یک ابزار مرورگر خوب به نام Moz Bar دارند که به شما امکان می دهد سایت ها را در نتایج جستجو مرور کنید.
ضعف
این مال شماست
تجزیه و تحلیل بک لینک دقیق نیست و خزنده های آن لینک های زیادی را از دست می دهند.
ابزارهای دیگر برای سنجش رقابت کلمات کلیدی
I-Google Keyword Planner
SEOBook.com
KVFinder.com
SERPS.com
Alexa.com
Wordstream.com
Keywordtool.io
رقابت کلمات کلیدی را چگونه ارزیابی می کنید؟
اگر یافته های بالا را مقایسه کنید، می بینید که هر ابزار اعداد کاملا متفاوت (و حتی حجم جستجو) را نشان می دهد. بنابراین، برای کاهش خطای تخمین، روی معیار دشواری کلمه کلیدی تمرکز می کنیم. ابتدا ابزارها را بررسی می کنیم و سپس یک بررسی دستی برای درک بهتر آنها انجام می دهیم.
معیارهای دشواری کلمه کلیدی
شماره ای که دستگاه به ما نشان می دهد
دکتر
UR
تعداد صفحات ایندکس شده توسط گوگل
مجموع نتایج شامل کلمه کلیدی در عنوان
تعداد نتایجی که کلمه کلیدی در URL دارند.
سیگنال رقابت کم
نگاهی به تاریخچه نتایج SARP
سختی پایه کلمه کلیدی
مرحله 1: کلمه عدد دشواری را پیدا کنید
دشواری کلمه کلیدی (KD) تخمین می زند که رتبه آن کلمه کلیدی در صفحه اول گوگل چقدر دشوار خواهد بود. از ابزار بررسی KD خود استفاده کنید. هر چه بیشتر این کار را انجام دهید (با همان ابزار)، مشکلات نسبی بیشتری متوجه خواهید شد.
مرحله 2: رتبه بندی دامنه (DR) را بررسی کنید.
رتبه دامنه (DR) معیار Ahrefs از "آگاهی بک لینک" سایت شما (یا سایت رقیب شما) در مقایسه با سایت های دیگر در پایگاه داده آنها است. DR در مقیاس 1-100 با مقیاس متغیر است و تعداد آن بر اساس تعداد و کیفیت بک لینک های ذکر شده است.
از گزارش خلاصه SERP برای مقایسه سریع وب سایت هایی که بهترین عملکرد را دارند استفاده کنید.
مرحله 3: UR را مشاهده کنید
UR نشان دهنده قدرت نمایه بک لینک URL هدف است. اتصالات داخلی و خارجی بر این معیار تأثیر می گذارد. این معیار یک راه عالی برای فهمیدن تعداد دامنه های ارجاع دهنده (لینک های منحصر به فرد) است که باید به مقاله خود بفرستید تا شانس حضور در صفحه اول گوگل را داشته باشید. بک لینک ها یکی از گران ترین بخش های سئو هستند. بنابراین بدانید که این بخش بسیار مهمی از برنامه ریزی استراتژی سئوی شما است.
از نمای کلی SERP برای مشاهده UR (و RD) هر URL رتبه بندی شده استفاده کنید.
مرحله 4: تعداد صفحات فهرست را برای کلمه کلیدی بررسی کنید.
برای جستجو و مشاهده نتایج نشان داده شده از کلمات کلیدی زیر استفاده کنید:
تا لحظه نگارش این مقاله، 14 میلیون نتیجه جستجو در فهرست گوگل مربوط به کلمه کلیدی "SEO" وجود دارد.

امکانات یک وب سایت خوب و موفق

 همانطور که قبلاً گفتیم، یک وب سایت خوب حاوی شرکت طراحی سایت در مشهد عناصر عمومی است. اما این سایت ها بسته به نوع عملکرد متفاوت هستند. همچنین مخاطبان وب سایت با یکدیگر متفاوت هستند. بنابراین، این یک وب سایت عالی است که امکانات مناسبی برای جامعه هدف خود دارد. به عبارت دیگر، هر آنچه که یک مخاطب در مورد یک موضوع در یک صنعت خاص نیاز دارد در این سایت موجود است. یعنی اگر موضوع وب سایت شما آهنگسازی گیتار است، همه چیز درباره گیتار و لوازم جانبی گیتار تا حد امکان در یک وب سایت قرار گیرد و مخاطب برای یافتن محتوا مجبور به ترک وب سایت نشود.

دامنه مناسب را انتخاب کنید
یکی از مواردی که در طراحی سایت باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید، انتخاب نام است. نام دامنه و پسوند دامنه عواملی هستند که باید به دقت مورد توجه قرار گیرند. زیرا نام دامنه نام برند شماست و اگر این نام خوب و مناسب نباشد، برندسازی برای شما بسیار سخت می شود. نام دامنه برای تایپ آسان باید واضح و کوتاه باشد. بهتر است نام دامنه مربوط به صنعت شما باشد.
اما اگر نه، خوب است. زیرا با ایجاد حس تعجب در افراد در ذهن می ماند. به عنوان مثال، لوگوی اپل که به معنای اپل است هیچ ربطی به دنیای کامپیوتر ندارد. اما امروزه می توان گفت که این شرکت بهترین شرکت در این زمینه است. در مورد پسوند دامنه می توان گفت که بهترین پسوند دامنه دات کام است. منطقه بهتر برای سئو در ایران; اما به دلیل محدودیت هایی که در کشور ما وجود دارد، نمی توانیم از چند دستگاه استفاده کنیم. اما از افزونه های جهانی برای مهم ترین اهداف خود استفاده کنید.
سازگاری پاسخگو با تلفن همراه یا تبلت
یکی از مواردی که گوگل این روزها به آن توجه ویژه ای دارد بحث وب سایت های واکنش گرا است. ریسپانسیو به این معنی است که وقتی با تلفن همراه به یک وب سایت دسترسی پیدا می کنید، شکل وب سایت با توجه به اندازه صفحه نمایش گوشی تغییر می کند تا بتوانید از عملکردهای آن به بهترین و راحت ترین حالت استفاده کنید.
گوگل از آنجایی که هر روز تلاش می کند بهترین وب سایت ها را به مخاطبان و طرفداران خود ارائه دهد، توجه ویژه ای به راحتی و لذت مخاطبان خود دارد. بنابراین امروزه در طراحی وب، بحث در مورد صفحات وب واکنش گرا یا واکنشی یک موضوع استاندارد در طراحی وب است.
ساختار سیستماتیک سایت
یکی از ویژگی های یک وب سایت بسیار حرفه ای این است که در کمتر از 5 ثانیه متوجه می شوید که وب سایت بسیار دقیق طراحی شده است. به یک وب سایت خوب گفته می شود که در آن کاربر به راحتی می تواند بفهمد که وب سایت چه خدمات و نیازهایی را ارائه می دهد.
زمینه دیگری که در وب سایت های دانشگاهی مورد توجه قرار گرفته است، دشواری هدایت کاربران به اهداف از پیش تعریف شده است. یکی دو تا از بقیه محبوب ترند. زیرا آن لیست ها سودآورترین موضوع برای آن وب سایت هستند.
در کنار یک سایت خوب و مناسب می توان به لیست نقشه ها و دسته بندی های این سایت اشاره کرد. شما به راحتی می توانید آنچه را که نیاز دارید در وب سایت حرفه ای پیدا کنید. پشت صحنه وب سایت حرفه ای تمام تلاش خود را می کنند تا به این هدف بزرگ برسند که پیرمرد و کودک بتوانند به راحتی از امکانات این وب سایت استفاده کنند. تنها در این صورت است که ساختار سایت بسیار کاربرپسند می شود.
به روز رسانی وب سایت و تکنیک های تعمیر و نگهداری
یکی از ویژگی های یک وب سایت خوب و موفق، نگهداری و به روز رسانی فنی است. هر از چند گاهی هر سایتی از نظر فنی نیاز به تغییراتی در ساختار کد و ویژگی دارد و افراد پشت صحنه وب سایت های خوب و موفق سعی می کنند ساختار فنی عالی داشته باشند و این ساختار بر اساس آخرین استانداردهای جهانی سازماندهی شده است. علاوه بر این، آسایشی که هر از چند گاهی بسته به نیاز کاربر احساس می شود را نیز باید به ساختار وب سایت اضافه کرد. یک وب سایت خوب تمام تلاش خود را می کند تا تمام نیازهای ممکن مخاطبان هدف خود را برآورده کند.
همیشه حق با مشتری است!
کاربران یک وب سایت، مخاطبان و بازدیدکنندگان آن وب سایت هستند. یکی از مواردی که قبل از طراحی وب سایت باید به آن توجه ویژه داشت، مخاطبان آن وب سایت است. یک وب سایت خوب و موفق با توجه به شخصیت مخاطب طراحی می شود. همچنین طرح تولید محتوا با توجه به ویژگی های شخصیتی مخاطبان و نیازهای او طراحی شده است. عموما یک سایت موفق طبق سلیقه کاربر طراحی و نگهداری می شود و بالعکس سایت های ناموفق بر اساس سلیقه فرد یا گروه طراحی و نگهداری می شوند.
اگر می خواهید یک وب سایت خوب و موفق داشته باشید، به نیازهای مخاطبان هدف خود گوش دهید و به خوبی به آنها پاسخ دهید. ما تضمین می کنیم که در ادامه این مسیر موفق خواهید بود. برای مثال زدن یک سایت موفق باید دیجی کالا را معرفی کنیم.
این سایت در طول سالیان متمادی تنها پاسخگوی نیاز مخاطبان خود بوده است. در سال های گذشته افراد با ورود به سایت دیجی کالا اطلاعات و دانش لازم را کسب می کردند سپس به دلیل عدم اعتماد به سایت های اینترنتی و پرداخت آنلاین ترجیح می دادند در محل فیزیکی خرید کنند. با گذشت زمان، داستان تغییر کرد و دیجی کالا امروز به دیجی کالا تبدیل شد.
از اینکه تا پایان این مقاله با مجله محتوا همراه بودید متشکریم. امیدواریم مطالب و توصیه ها برای شما مفید، کاربردی و آموزنده باشد. اگر می‌خواهید مقالات مرتبط را از لینک‌های زیر بخوانید، می‌توانید اطلاعات مفید و آموزنده مرتبط با بازاریابی دیجیتال، سئو، بازاریابی محتوا، تولید محتوا و غیره را دریافت کنید.

اهمیت مشاغل اینترنتی

تحقیقات جالبی در سال 2016 انجام شد که نشان می دهد مشتریان از شرکت طراحی سایت در مشهد کسب و کارها انتظار دارند که یک وب سایت داشته باشند. 80 درصد از پاسخ دهندگان 18 تا 54 ساله می گویند که در صورت داشتن وب سایت احتمال بیشتری برای تماس با کسب و کار دارند.

بسیاری از مشتریانی که در جستجوی محصول یا خدمات شما هستند، ممکن است فراموش کرده باشند که چگونه با شما تماس بگیرند، اما اگر وب سایت دارید، به راحتی می توانند شما را پیدا کنند.

7. مشتریان جدیدی برای کسب و کار خود ایجاد کنید

همانطور که می بینید، مردم به دنبال اطلاعات جدید در اینترنت هستند. بنابراین تمایل دارند برای مشکلات خود راه حلی بیابند. با یک وب سایت خوب طراحی شده، می توانید شرکت خود را به عنوان یکی از شرکت هایی قرار دهید که می تواند راه حل هایی برای آنها ارائه دهد.

وقتی مشتریان بالقوه شما تصمیم می گیرند محصول یا خدمات بعدی را بخرند، در آن زمان است که می توانید به آنها نشان دهید که اینجا مکانی است که می توانند مشکلات خود را حل کنند و آنها را درک کنند. همچنین گزینه ای در وب سایت به نام "قفل تلفن" وجود دارد. این بدان معنی است که آنها می توانند در عرض چند دقیقه به شما مراجعه کنند. یا برای شما پیامی ارسال کنید تا با آنها تماس بگیرید.

8. می توانید به مشتریان خود در مورد برند، محصولات و خدمات خود آموزش دهید

این بدان معناست که شما بر آنچه می گویید کنترل دارید و چه مکانی بهتر از وب سایت خود برای نوشتن در مورد برند، محصولات و خدمات خود دارید. مقالات شما باید ماموریت و شخصیت کسب و کار شما را برای ایجاد ارزش برای مخاطبان خود نشان دهند. اگر بتوانید از طریق وب سایت خود ارزش ایجاد کنید و آنها را آموزش دهید، آنها درگیر شده و به احتمال زیاد مشتری شما خواهند شد.

همچنین، پست وبلاگ شما دارای دکمه اشتراک گذاری برای رسانه های اجتماعی است. به این ترتیب، بازدیدکنندگان شما می توانند پست های شما را به اشتراک بگذارند و بیشتر در معرض دید قرار گیرند. با داشتن وبلاگ می توانید ارتباط خود را با مشتریان بالقوه افزایش دهید. همچنین با ارائه ارزش در وب سایت شما، تأثیر زیادی بر تصمیمات خرید و بازدیدکنندگان بالقوه دارد.

9. کار یا آنچه با محصول یا خدمات شما به دست آمده است را به رخ بکشید

یک وب سایت فرصتی عالی برای نشان دادن آنچه شما و کسب و کارتان قبلا انجام داده اید فراهم می کند. این نه تنها به شما نشان می‌دهد که چه کاری انجام می‌دهید، بلکه به شما نشان می‌دهد که چگونه شما یا محصولتان به سایر افراد و کسب‌وکارها کمک می‌کند تا مشکلاتشان را حل کنند.

اگر عکاس هستید، می توانید عکس های خود را نمایش دهید. شاید شما لوازم جانبی می فروشید، می توانید نشان دهید که مشتریان شما چگونه از اقلام شما لذت می برند. وب سایت یا نسخه نمایشی شما هر چه باشد، می توانید کار خود را به نمایش بگذارید و توضیح دهید که چگونه محصول یا خدمات شما می تواند به حل مشکل مشتری کمک کند.

ویژگی های یک قالب مناسب برای وب سایت و فروشگاه اینترنتی

اکنون به خوبی به اهمیت انتخاب وب سایت و طراحی فروشگاه اینترنتی مناسب پی شرکت طراحی سایت در مشهد برده اید. یک قالب مناسب باید از چه عملکردهایی پشتیبانی کند؟ قبل از خرید وب سایت و قالب فروشگاه اینترنتی به چه نکاتی توجه کنیم؟

یک الگوی ساده انتخاب کنید

بسیاری از تم های وردپرس با رنگ های مختلف، طرح بندی های پیچیده، انیمیشن های رنگارنگ و موارد دیگر عرضه می شوند. گاهی اوقات ممکن است لازم باشد دید سایت خود را افزایش دهید. با این حال، در بیشتر موارد، همه این موارد ضروری نیستند. فراموش نکنید که ویژگی های بصری و طراحی سایت شما نباید بیشتر از محتوا جلب توجه کند. بلکه طراحی سایت باید با هدف بهبود خوانایی مطالب باشد.

قبل از خرید و فعال سازی تم مورد نظر، مطمئن شوید که سبک ارائه تم خیلی پیچیده نباشد. به یاد داشته باشید که هدف یک وب سایت کمک به کاربران برای یافتن اطلاعات مورد نیاز و کمک به صاحبان سایت در دستیابی به اهدافشان است. هرچه صفحه پیچیده تر طراحی شود، کاربر گیج تر می شود. و دسترسی به محتوای مورد نیاز شما سخت است.

به رنگ ها دقت کنید. چه رنگی به کسب و کار شما می آید؟ به عنوان مثال، اگر سایتی را راه اندازی می کنید که ملافه می فروشد، می توانید از قالبی استفاده کنید که از رنگ بنفش استفاده می کند. روانشناسی رنگ ها را نادیده نگیرید.

اگر تم خوب به نظر می رسد اما به کسب و کار شما کمک نمی کند و کاربران نمی توانند آنچه را که به دنبال آن هستند در وب سایت شما بیابند، پس این تم مناسب شما نیست.

الگوها

انتخاب یک قالب ریسپانسیو اختیاری است. شما باید، و باز هم تاکید می کنم، باید یک قالب واکنش گرا انتخاب کنید. حجم قابل توجهی از ترافیک سایت از طریق تلفن های همراه و تبلت ها جذب می شود. در نتیجه، الگو باید به خوبی در آن صفحات نمایش داده شود.

موتور جستجوی گوگل امتیاز بیشتری به وب سایت هایی می دهد که سازگار با موبایل هستند. و در نتایج گوگل رتبه بهتری دارند. اکثر قالب های وردپرس این روزها واکنش گرا هستند. با این حال، هنوز هم فروشندگانی هستند که قالب های با عرض ثابت را می سازند و می فروشند.

سازگار با تمام مرورگرها

کاربران برای جستجوی خود از مرورگرهای مختلفی استفاده می کنند. هر مرورگر ویژگی های خاص خود را دارد. و قابلیت های مرورگرها نیز متفاوت است. توجه داشته باشید که تم شما ممکن است در مرورگری که استفاده می کنید بهتر به نظر برسد. اما در سایر مرورگرها به طور کامل نمایش داده نمی شود یا حتی در سایر مرورگرها صفحه شما به طور کامل لود نمی شود!!!

اکثر توسعه دهندگان پوسته وردپرس از ابزارهای پیشرفته برای آزمایش دقیق سازگاری با مرورگرهای تم استفاده می کنند. اما توصیه می کنیم هنگام خرید یک قالب، اطلاعاتی در مورد سازگاری آن با مرورگرهای مختلف نیز به دست آورید. به یاد داشته باشید که قالب باید با مرورگرهای موبایل و تبلت و همچنین مرورگرهای دسکتاپ سازگار باشد.

پشتیبانی از افزونه ها

وردپرس بدون افزونه بی فایده است. قدرت واقعی وردپرس در افزونه های آن نهفته است. همانطور که می دانید، هزاران افزونه موجود است که به شما امکان می دهد تقریباً هر کاری را با سایت وردپرس خود انجام دهید. قبل از نصب یک قالب، مطمئن شوید که قالب مورد نظر از افزونه های پرکاربرد و محبوب مانند Elementor، Yoast SEO، W3 Total Cache و غیره پشتیبانی می کند.

 

آشنایی با اصول سئو

 این اصول به شما کمک می کند در گوگل رتبه بالاتری شرکت طراحی سایت در مشهد  کسب کنید.

بیایید با یک مثال شروع کنیم و با یکی از اصول سئو در تولید محتوا آشنا شویم.
به گفته گوگل در تصویر زیر، مهمترین شاخص در صفحه وجود عبارت جستجو شده در صفحه است. در این حالت، گوگل تشخیص می دهد که صفحه وب مربوط به جستجویی است که کاربر در گوگل انجام داده است.
گوگل نسبت به گذشته پیشرفته تر و هوشمندتر است، اما همچنان از الگوریتم های سنتی استفاده می کند. (به عنوان مثال، کلمات کلیدی را در صفحه جستجو کنید)
اصول سئو در تولید محتوا
همانطور که در مثال بالا می بینید، رعایت اصول سئو در محتوا بسیار مهم است. هر چه این اصل بیشتر رعایت شود; شانس رتبه بندی محتوا در گوگل افزایش یافته است.
در صفحه بعد مهمترین اصول سئو و تولید محتوا را توضیح خواهم داد. لطفا با من بمان.
1- عنوان سئو
هدر SEO یک تگ HTML است که در بالای صفحه قرار می گیرد. گوگل موضوع کلی صفحه را از این تگ درک می کند. به این دلیل؛ اهمیت این تگ در تولید محتوا برای سئو بسیار بالاست.
اگر از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس و جوملا استفاده می کنید، تگ عنوان از قسمت عنوان صفحه خوانده می شود. یعنی هر متنی که در قسمت عنوان صفحه بنویسید به طور خودکار در تگ عنوان قرار می گیرد.
در زیر نمونه ای از نوشتن عنوان برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس را مشاهده می کنید.
در نتایج گوگل، نام سایت شما از این تگ گرفته شده است. تگ عنوان باید حاوی کلمه کلیدی صفحه باشد زیرا در بهبود رتبه شما بسیار موثر است.
2- آدرس یا آدرس صفحه
URL آدرس یک صفحه وب است. آدرس صفحه کوتاه است، اما باید توضیح مختصری از صفحه ارائه دهد. به عنوان مثال، اگر صفحه ای در مورد مزایای سیب دارید، یک URL خوب این خواهد بود:
https://yoursite.com/apple-benefits
یا اگه تو وبلاگتون هست بهتره از این پوشه استفاده کنید و آدرس رو اینجوری بنویسید:
https://yoursite.com/blog/apple-benefits
فراموش نکنید که از کلمه کلیدی سایت در URL استفاده کنید. این به گوگل و کاربران ایده بهتری از موضوع صفحه شما می دهد.
در مقاله ساختار کامل سایت توضیح دادم که کدام URL یا آدرس برای شما مناسب است.

آیا وردپرس از HTML استفاده می کند؟

 وردپرس یک CMS منعطف است که به چندین کاربر اجازه می‌دهد تا شرکت طراحی سایت در مشهد وب‌سایت‌هایی را بدون کدنویسی ایجاد و اجرا کنند. سفارشی کردن آن آسان تر از یک سایت HTML است، اما حفظ یک وب سایت دشوارتر خواهد بود. با یک وب سایت HTML؛ نیازی به نگرانی در مورد سازگاری افزونه یا نگهداری وب سایت نیست. با این حال، زیرا برای ایجاد هرگونه تغییر به یک توسعه دهنده نیاز دارید. شما کنترل بسیار کمی بر روی سایت خود خواهید داشت.

PHP یک زبان سمت سرور است، به این معنی که به طور کامل بر روی سروری که وب سایت را میزبانی می کند اجرا می شود. بنابراین وقتی یک بازدیدکننده سایت یکی از URL های صفحه شما را تایپ می کند، کد PHP روی سرور شما درخواست را دریافت می کند و محتوای مناسب را از پایگاه داده وردپرس شما بیرون می کشد. سپس آن محتوا را به یک فایل HTML (و فایل های CSS همراه) تبدیل می کند و آن را برای بازدید کننده درخواست کننده ارسال می کند. از آنجایی که هسته وردپرس به زبان PHP نوشته شده است، توسعه دهندگان می توانند افزونه ها و تم هایی ایجاد کنند که در فایل های PHP خودشان اجرا می شوند و از محتویات هر پایگاه داده ای که دوست دارند استفاده کنند.
تفاوت بین سایت های وردپرس و HTML چیست؟
به طور کلی بین سایت های ایجاد شده با این روش به روش های زیر تفاوت هایی وجود دارد:
دانلود سریع
صد
آسان برای استفاده
هزینه
مهارت های وبلاگ نویسی
در این بخش به بررسی هر یک از عوامل در دو روش طراحی وب می پردازیم:
تفاوت بین وب سایت وردپرس و وب سایت با کد HTML
از سال 2015، سرعت بارگذاری یک وب سایت به یکی از مهم ترین عوامل در اندازه گیری قابلیت اطمینان تبدیل شده است. آمارها نشان می دهد که اگر اولین بازدید کاربر از سایت بیش از 5 ثانیه طول بکشد تا بارگذاری شود، به احتمال زیاد 90 درصد از کاربران از بازدید صرف نظر می کنند. بیایید این فاکتور مهم را در دو سایت وردپرسی و HTML مقایسه کنیم.
سرعت سایت وردپرس
نقطه ضعف سایت وردپرس این است که به PHP و پایگاه داده نیاز دارد که بر زمان بارگذاری تأثیر می گذارد. هر بار که یک بازدیدکننده در سایت شما قرار می گیرد، سرور شما باید کد PHP را اجرا کند و اطلاعات را از پایگاه داده شما بازیابی کند تا اطلاعات صحیح را برای بازدیدکننده نمایش دهد. از آنجا که این فرآیند به منابع سرور بیشتری نسبت به یک صفحه HTML نیاز دارد، می تواند باعث افزایش زمان بارگذاری و تاخیر شود.
با این حال، با انتخاب یک ارائه دهنده میزبانی سریع، خرید یک شبکه تحویل محتوا (CDN)، بهینه سازی و فشرده سازی تصاویر و انجام سایر اقدامات برای افزایش سرعت سایت وردپرس خود، می توانید انتظارات سرعت مصرف کنندگان خود را برآورده کنید.
سرعت سایت HTML
همانطور که در بالا ذکر شد، برای بارگذاری صفحات HTML نیازی به اجرای PHP یا نمایش داده های پایگاه داده نیست. این بدان معناست که در صورت بهینه سازی کد، صفحات HTML سریعتر از صفحات وردپرس بارگذاری می شوند.
چندین مرحله وجود دارد که می توانید برای بهینه سازی HTML وب سایت خود انجام دهید تا مطمئن شوید وب سایت شما سریعتر بارگذاری می شود. این مراحل شامل حذف فضای خالی و نظرات غیر ضروری، ذخیره محتوای شما، کاهش تعداد اسناد داخلی، برش و فشرده سازی تصاویر، استفاده از بارگذاری تنبل تصاویر و موارد دیگر می باشد.
استفاده از وردپرس و سایت های کدگذاری شده آسان است
با وردپرس می توانید بدون نیاز به کدنویسی از ابتدا وب سایت خود را داشته باشید یا حتی بدانید که چگونه کدنویسی کنید. شما به راحتی می توانید محتوا را ایجاد و مدیریت کنید، ظاهر سایت خود را تغییر دهید و تنظیمات آن را در پنل داخلی پیکربندی کنید و به راحتی قابلیت های آن را از طریق افزونه ها گسترش دهید.
کارهای ساده وردپرس مانند افزودن و ویرایش محتوا، گسترش عملکرد سایت و تغییر ظاهر آن هنگام ساخت یک سایت HTML بسیار دشوارتر خواهد بود. زیرا داشبوردی با ویژگی ها و دکمه ها، تم ها یا افزونه های داخلی برای خودکارسازی این وظایف نخواهید داشت. شما باید HTML و CSS را خودتان بنویسید یا برای انجام آن به کسی پول بدهید.
صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد