بهینه سازی تصاویر image seo در سئو
آیا باید از کلمات کلیدی هم استفاده کنیم یا برای عکس هایی که در تگ alt پر می کنیم و در زیر سایت اولویت بندی می کنیم توضیحاتی بنویسیم؟
من به جای پاسخ به این سوال، یک بررسی در مورد سئوی شرکت سفارش طراحی وبسایت در مشهد تصویر انجام دادم، هرچند که یک بررسی بسیار کوتاه خواهد بود...
نمای کلی سئوی تصویر
تصمیم گرفتم به مواردی که در سئوی تصویر مهم است اشاره کنم.
سئوی تصویر همانطور که تجربه من نشان داده است بر خلاف سایر الگوریتم های گوگل که در مورد وب سایت ها هستند و سروصدا می کنند و همه در مورد آن می نویسند و حالا شما پنگوئن ها و مرغ مگس خوار و. .. همه اینها را می دانید و نام آنها را در مورد سئوی تصویر و تغییر الگوریتم گوگل شنیده اید، کمتر در مورد آن صحبت می شود، اصولاً گوگل آن را منتشر نمی کند، اما به طور تجربی من چه کسی می دانم، حدود سال 85 است. همچنین الگوریتم های سال 90-91 و سال 95 به طور جدی تغییر کردند زیرا نتایجی که ما در بخش تصویر در موتورهای جستجو دریافت می کردیم ناپدید شد و تغییرات بزرگی ایجاد شد.
معمولا تست گوگل جهانی نیست. در مرحله ای که گوگل می خواهد الگوریتم ها را آزمایش کند، تغییراتی در منطقه ایجاد می کند. نتیجه ای که آنها می خواهند این است که نتایج نمایش داده شده با جستجوی مخاطب آنها مرتبط تر باشد.
اکنون، صرف نظر از اینکه این الگوریتمها دقیقاً چگونه و چه زمانی تغییر میکنند، تصویر کلی این است که فرآیند سئو دو بار کاملاً تغییر کرده است.
در سال در سال 1985، ما یک وب سایت داشتیم که در آن تصاویر را ارسال می کردیم و اگر همه چیز را روی آن تصاویر انجام می دادیم، روش سئو آسان تر می شد. و بالا می رود و به خصوص سخت نبود زیرا اکثر افراد دارای وب سایت از این قوانین خوب پیروی نمی کنند. اگر از همین قانون پیروی کنید، به راحتی به اوج خواهید رسید.
URL مناسب برای مخاطب
در سال 1985 متوجه شدیم که URL های دوستان برای سئوی تصویر گوگل اهمیت پیدا می کنند.
در گذشته، در واقع برای صفحات وب مشخص شده بود، اما در سال 1985، به طور کامل خود را برای نام فایل ها نشان داد. از سال 1985، زمانی که می خواستیم سئوی تصاویر را انجام دهیم، نام فایلی را که آپلود می کردیم تغییر دادیم. یا الان قبل از آپلود اسم فایل رو فارسی میزاریم اگه سرور چیزی قبول نکرد آپلود میکنیم اگه نشد اسم روی سرور رو به 90.91 تغییر میدیم تصویر متن بعدی به تصویر، اگر این کلماتی باشد که ما استفاده کردیم، سئوی تصاویر به صورت خودکار انجام می شود.
تنظیمات جدید (دامنه اتوریتی و...)
از حدود سالهای 1990 تا 1991، تغییر بزرگی در الگوریتمهای SEO تصاویر گوگل رخ داد، ما متوجه شدیم که نه تنها alt و نام فایل مهم هستند، بلکه پارامترها بسیار بسیار بیشتر شدهاند.
پارامترهایی مانند اندازه عکس، اندازه تصویر و غیره. به آنها اضافه شد و اهمیت پیدا کرد.
اتفاق مهم تری در حدود سال 95-96 افتاد. علاوه بر پارامترهایی که مهم هستند (اکنون آنها را یک به یک بررسی می کنیم) یعنی از 90.91 که این پارامترها پیاده سازی شدند همچنان مهم هستند، اما به طور خاص از 95.96، اعتبار دامنه (مرجع یا اعتبار دامنه) ، آیا صفحه ای که این عکس در آن قرار دارد، در عبارت جستجو بالا است یا خیر؟ سایتی که این عکس در آن قرار گرفته است رتبه خوبی در این کلمه دارد یا نه مهم شد.
اکنون به نظر می رسد سئوی تصویر فاکتورهای زیادی دارد، بر خلاف 80.81 که یک عکس بسیار آسان گرفتیم، یک alt گذاشتیم و صفحه اول نتایج تصویر با ضربان قلب ظاهر می شد و رفتن به موقعیت اول خیلی سخت نبود. . . اکنون پارامترهای زیادی داریم. بیایید این پارامترها را با هم بحث کنیم، اما من اشاره می کنم و تاکید می کنم که باید به یاد داشته باشیم که گوگل این را پیشنهاد نکرده است، هیچ کس الگوریتم های گوگل، منابع گوگل، متن برای کد گوگل را باز نکرده است، همه نمی توانند دقیقا ببینند و بگویند این سئو چگونه انجام می شود. . این الگوریتم ها چگونه کار می کنند؟
ما بر اساس تجربیات مبتنی بر آزمون و خطا مشکوک هستیم که این پارامترها و این نکات ممکن است در سئوی تصویر موثر باشد...
آنچه امروز به نظر من مهمتر است، خود صفحه اتوریتی / دامنه اتوریتی است، یعنی تصاویر صفحات معتبر یا سایت هایی با اعتبار دامنه بالا بیشتر در اولین نتایج گوگل در بخش تصویر دیده می شوند.
قدیمی است، فایل نصف است، نام فایل باید مرتبط با موضوع تصویر باشد
طبق برخی از روش ها، بهتر است نام فایل را با عنوان صفحه اشتباه نگیرید
چگونه نام تصویر را انتخاب کنیم؟
به نظر می رسد چند وقت پیش عده ای وارد آن شده اند، یعنی یکی از دوستانش نام تصویر را دقیقاً به عنوان عنوان مقاله انتخاب کرده و آن را معادل آدرس اینترنتی قرار داده است. اما گوگل متوجه شد که پس از مدتی این تصاویر به طور کامل حذف شدند، اما به حالت اولیه خود بازگشتند، در واقع احتمالاً از اهمیت نام فایل کاسته شده است، اما نام فایل نسبی همچنان مهم است، اما نام فایل باید مطابقت داشته باشد. محتوای تصویر باید مرتبط باشد و محتوای تصویر باید با محتوای متنی اطراف تصویر مرتبط باشد
یکی از مهم ترین تغییرات در سال های 1991-1990 همین بود. در آن زمان متوجه شدیم که اگر متنی در اطراف یک تصویر وجود دارد، یا دو پاراگراف بالا و پایین، با یک کلمه کلیدی در آن و سپس نام آن تصویر. ، می توانید از این کلمات استفاده کنید شانس سئو بودن این تصویر در این کلمات کلیدی بسیار زیاد است
در نتیجه نام فایل بسیار مهم است، اما آن را با عنوان صفحه یکی نکنید، آنها برای مدتی این کار را انجام می دهند، اما دیگر ...
هوش مصنوعی گوگل در سئوی تصویر چگونه کار می کند؟
حالا نام فایل باید به محتوای تصویر مربوط باشد، حالا یک شک وجود دارد، برخی می گویند گوگل آنقدر باهوش است که بفهمد عکس چیست، عناصر چیست، عکس در مورد چیست، برخی می گویند نه. وضعیت آنقدر عجیب نیست که گوگل بتواند تصویر را درک کند. محتوای تصویر را شناسایی و درک کنید.
در بحث وب معنایی، گوگل محتوای صفحات را درک می کند و محتوای ویدیوها و همچنین فایل های صوتی آنها را استخراج می کند و متن فیلم ها را با گفتار به متن ترکیب می کند و می تواند تشخیص دهد که این فیلم ها در مورد چیست.
اما همچنان گویا گوگل آنقدر هوشمند نیست که تصویر را درک کند، یعنی میزان هوش الگوریتم ها و ماشین های گوگل به آن حدی نرسیده که بتواند خود تصویر و عناصر آن را تشخیص دهد.
به عنوان یک شخص، اگر یک عکس، مثلاً یک عکس از دریا را ببینید، متوجه می شوید که این دریا است، اینجا چهار نفر هستند، این سه مرده اند، این دو زن هستند، علف است. . ، یک بیل در گوشه ای است مثلاً مجسمه ای کنار دریا و ...
به عنوان مثال، گوگل ممکن است بفهمد که این تصویر مربوط به دریا است، اما به نظر نمی رسد آن را شناسایی و مرتبط کند و معنای آن را استخراج کند، گوگل هنوز آنقدر هوشمند نیست.
بنابراین به نظر می رسد گوگل توجه ویژه ای به متن اطراف تصاویر دارد.
زمان بارگذاری یا زمان بارگذاری
بحثی که گوگل در دو سال گذشته به وضوح به آن توجه داشته است "زمان بارگذاری" است.
1- اولین پارامتر زمان بارگذاری سرعت سرور است، اگر سرعت وب سایت شما پایین است، فرقی نمی کند متن، عکس، ویدیو یا محتوای دیگر باشد، همه آنها به کندی بارگذاری می شوند، بنابراین باید از یک سرور خوب استفاده کنید.
در اینجا دوباره بحث استفاده از CDN وجود دارد، CDN ها از یک طرف خوب هستند زیرا به راحتی به حجم بالای مخاطب پاسخ می دهند، اما از طرف دیگر سرعت اولیه را حتی برای حجم کم کاهش می دهند.
2-حالا در بحث زمان بارگذاری بحث دیگری در مورد سایز عکس وجود دارد که باید اصلاح شود. اکنون، با سایتی مانند gtmetrix، گوگل تشخیص می دهد که عکسی که در سایت خود قرار داده اید می تواند بهینه سازی شده و اندازه مناسبی داشته باشد. بود.
عکسی که گوگل تشخیص داده ممکن است کوچکتر بوده باشد و شما آن را به اندازه کافی بزرگ نکرده باشید، اکنون در نتایج گوگل نمایش داده نمی شود، یا به ندرت نمایش داده می شود، یا اگر نتایج دیگری وجود نداشته باشد، ممکن است نشان داده شود.
بنابراین، بهینه سازی تصویر از سال 1995 و 1996 اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.
کیفیت تصویر
1-یک بحث بیشتر در مورد کیفیت IMAGE، بدیهی است که گوگل عکس های واضح را ترجیح می دهد و عکس های تار و تار را دوست ندارد، اگر دقت کنید عکس های گوگل کمتر تار به نظر می رسند.
2- تصویر را کمی تقویت کنید، کمی کنتراست اضافه کنید، این کار را می توان با ابزاری مانند Photoshop یا Photo Inback انجام داد.
3- گوگل بیشتر به عکس های رنگارنگ علاقه دارد، می تواند حجم رنگ را تشخیص دهد، هیستوگرام عکس را می گیرد و بر اساس آن تصمیم می گیرد، بنابراین کیفیت عکس و دقت آن مهم است.
عنوان فرعی
همانطور که در مورد کپشنها گفتم، متنی که درست بعد از عکس یا قبل از عکس میآید، بهعنوان شرح عکس شناخته میشود، که برای گوگل مهم است، همچنین متن و پاراگرافهای اطراف عکس.
Alt که خیلی وقته وجود داره و هنوز هم هست، توضیحاتش همونه، تگ های اختیاری مثل عنوان هست که وقتی ماوس رو نگه میدارین روی عکس ظاهر میشن، بعضیا میگن استفاده نکن، ولی تجربه من نشون میده این عنوان تاثیر مثبتی بر سئوی تصویر در وب سایت هایی که عنوان را وارد می کنیم بسیار راحت تر از سایت هایی است که نمی توانیم عنوان را تغییر دهیم.
اپلیکیشن سایت tineye
گوگل به منحصر به فرد بودن یک تصویر بسیار بسیار حساس است. قدیم یه جایی یه عکس پیدا میکردیم میاوردیم تو صفحه و تا میخوردیم سئو میکردیم.
اون صفحه اصلی هم زیاد دیده نمیشد قبلا دیده بودیم ولی فکر کنم گوگل الان داره تشخیصش میده خیلی سخت نیست اگه TinEye رو دیدی بهش میگن جستجو عکس معکوس میبینی ، تمام شباهت ها و تغییرات. گوگل اکنون سایت هایی را می شناسد که عکس های منحصر به فردی دارند. احتمال اینکه سئو افزایش یابد بسیار بسیار زیاد است.
باز هم این تفاوت در جاهای دیگر هم منعکس شده است. مواقعی وجود دارد که مثلاً می گوییم از یک عکس در صفحه وب خود استفاده می کنیم، سپس عکسی را که داریم می فرستیم و ماه ها خودمان را تبلیغ می کنیم. بعد، دو ماه بعد، سه ماه بعد برای مطالب دیگر. ما دوباره همان تصویر را ارائه می دهیم که یکی از بزرگترین اشتباهات سئو در زمینه تصویر است. برای توضیح دیگر، اگر از همان تصویر قبلی استفاده کنیم، خیلی مهم است که این تصویر را Paste نکنیم، SRC این تصویر را به همان تصویر بیاوریم، یعنی یک تصویر را روی یک سرور قرار دهیم.
از اینجا نتیجه دیگری حاصل می شود. البته تصاویر استفاده شده در صفحات با پیام های مرتبط و مشابه، سئو دوستانه تر هستند.